میزان نوشت: حوزه امنیتی و دفاعی کشور در طول هفته جاری، اخبار گوناگونی داشت که جزئیات آن پیشتر منتشر شده است. مهمترین اخبار این حوزه را مرور می‌کنیم.

تمرکز دشمن بر تضعیف «سپاه» و «قوه قضاییه»
معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» به عنوان بازوی قدرتمند ملت و رهبری و «قوه قضاییه» به عنوان نهاد برخوردکننده با مجرمان و برقرارکننده عدالت در جامعه، از جمله نهادهای انقلابی هستند که دشمن بر روی تضعیف آنها متمرکز شده است.

رصد تهدیدات در منطقه توسط ارتش
جانشین فرمانده کل ارتش گفت: تمامی تهدیدات در سطح منطقه توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران رصد می‌شود.

فرمانده کل ارتش گفت: دنیای امروز و نوع و میزان تهدیدات دشمنان پلید به ما حکم می‌کند که به دنبال ترکیبی از فرماندهان هم‌افزا و کارآمد باشیم.

هیچ نیرویی از ایران برای تامین امنیت عراق در ایام اربعین حضور نداشت
جانشین قرارگاه ثارالله سپاه گفت: به هیچ عنوان نیرویی از جمهوری اسلامی ایران برای تامین امنیت عراق در ایام اربعین امسال حضور نداشت و خود نیرو‌های عراقی از صفر تا صد امور را انجام دادند.

سقوط یک فرونده جنگنده سوخو ۲۲ در استان فارس
روابط عمومی نیروی هوافضای سپاه در اطلاعیه‌ای از سقوط یک فروند جنگنده سوخو ۲۲ در استان فارس خبر داد. خلبان این پرواز شهید شد.

واکنش رضایی به طرح مذاکره موشکی
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار پستی در اینستاگرام نوشت:در هسته‌ای مذاکره کردیم، زیرا قصد ساختن بمب را نداشتیم؛ قصد ساختن موشک برای دفاع از خود را داریم بنابراین مذاکره معنا ندارد.

باید بخشی از قدرت را به رخ دشمن بکشانیم
معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: برخی اعتقاد دارند قدرت را باید مخفی کرد ولی واقع ماجرا اینگونه نیست. ما باید بخشی از قدرت را به رخ دشمن بکشانیم تا دشمن در محاسباتش دچار خطا و اشتباه نشود و دست به عمل نسنجیده‌ای نزند.

کمک به حادثه‌دیدگان زلزله
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی به سازمان‌های نیروهای مسلح دستور داد تا تمامی امکانات خود را برای کمک به حادثه‌دیدگان زلزله بسیج کنند.

پس از وقوع زلزله یکشنبه شب که منجر به فوت و زخمی شدن تعداد قابل توجهی از هموطنانمان در غرب کشور شد، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با حضور گسترده در مناطق حادثه دیده، هم در امدادرسانی و هم در اسکان زلزله‌زدگان، اقدامات قابل توجهی را انجام دادند. برپایی ۲۰۰ تخته چادر، اعزام ۱۵ تیم پزشکی، ارسال مواد غذایی و حضور بالگرد‌های ۲۱۴ در ماموریت‌های اورژانس هوایی بخشی از این پروژه بود.

نوهد هم وارد عملیات شد و ارتش، سپاه و بسیج؛ محور امدادرسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه شدند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه تا زمانیکه آخرین نفر از بازماندگان زلزله در خانه‌های دائمی خود ساکن نشوند، سپاه منطقه را ترک نخواهد کرد، گفت: هم اکنون ۳۲ سپاه استانی در حال جمع آوری و انتقال کمک‌های مردمی به منطقه هستند.

واکنش سرلشکر فیروزآبادی به بازداشت حریری از سوی عربستان

رئیس پیشین ستادکل نیرو‌های مسلح گفت: گفته می‌شود سعد حریری شهروند عربستان سعودی هم هست و اگر اینچنین باشد، او را می‌توان در زمره شاهزادگانی که اخیرا در عربستان به اتهام فساد بازداشت شدند قلمداد کرد.

27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728555

برچسب‌ها