ایسنا نوشت: رییس شورای امنیت روسیه در حمایت از راه حل دیپلماتیک برای بحران کره شمالی گفت، ارتش روسیه احتمال جنگ در این شبه‌جزیره را در نظر گرفته است، بنابراین در صورت وقوع این جنگ، غافلگیر نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری راشاتودی، پرتاب موشک بالستیک هواسونگ-15 از جانب کره شمالی، بار دیگر نگرانی‌ها را درخصوص پیامدهای فاجعه‌بار مقابله نظامی مستقیم برانگیخته است. پیونگ‌یانگ گفته، این موشک قادر به حمله به سراسر خاک آمریکا است و واشنگتن نیز هشدار داده که این آزمایش موشکی جهان را به جنگ نزدیک‌تر کرده است.

نیکولای پاتروشف، رییس شورای امنیت ملی روسیه اظهار کرد، روسیه گزینه‌های خود در رابطه با تبدیل جنگ لفظی میان آمریکا و کره شمالی به جنگی واقعی را افزایش داده است.

وی درخصوص واکنش روسیه به خصومت‌های موجود در منطقه گفت: داریم به نتیجه می‌رسیم و خود را آماده می‌کنیم. وقوع جنگ برای ما غافلگیر کننده نخواهد بود.

پاتروشف ادامه داد، این جنگ به سود روسیه که با کره شمالی مرز مشترک دارد، نیست. با اینکه نمی‌توان احتمال جنگ را نادیده گرفت اما باید به هر قیمتی از وقوع آن جلوگیری کرد.

رییس شورای امنیت ملی روسیه با تاکید بر این که مسکو، دیپلماسی را تنها راه حل این بحران می‌داند، گفت: در صورت بروز اقدام نظامی که مشخصا دو طرف آن را نادیده نمی‌گیرند، مشکلات متفاوتی به وجود خواهد آمد که دامن‌گیر روسیه نیز خواهد شد.

تازه‌ترین پرتاب موشکی کره شمالی، بار دیگر لفاظی‌های مقامات آمریکایی درخصوص جنگ را برانگیخته و به تنش‌ها بر سر مساله کره شمالی دامن زده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 732746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =