کمک 2 میلیارد و 500 میلیون تومانی خیران اردبیلی به زلزله زدگان

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل گفت: علاوه بر کمک های نقدی و غیر نقدی به مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط خیران اردبیلی به زلزله زدگان، تکمیل 50 واحد مسکونی در مناطق زلزله زده توسط خیرین اردبیلی انجام می گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ حسین دشتی اظهارکرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل در راستای کمک به هموطنان زلزله زده در کرمانشاه به محض ابلاغ ارائه کمک به زلزله زدگان اقداماتی را جهت کمک به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در استان کرمانشاه انجام داد.

وی افزود: برای جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی مردمی برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه پایگاه هایی را برقرار کردیم که با استقبال بی نظیر مردم نوع دوست و فهیم اردبیلی مواجه شده و مبلغی بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون تومان کمکهای نقدی و غیرنقدی در پایگاه های کمیته امداد استان جمع آوری شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل بیان کرد: تا به امروز 12 کامیون کالاهای اهدایی مردم خیر استان اردبیل به مناطق زلزله زده ارسال شده است و درکنار آن تامین نیازهای اساسی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد ازجمله بازسازی منازل تخریب شده مددجویان مدنظر است.

دشتی تشریح کرد: با توجه به آمار ارایه شده بالغ بر 6000 واحد مسکونی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد از 10 تا 100 درصد آسیب دیده است که از این تعداد نزدیک به 2000 واحد مسکونی به صورت کامل و 100 درصدی تخریب شده است و در همین راستا مسکن مددجویان در نظر دارد با تامین تسهیلات دولتی به صورت وام و بلاعوض اقدام به ترمیم و احداث این واحد های ساختمانی کند.

وی با اشاره به اینکه این تسهیلات مختص سفت کاری واحد های ساختمانی است خاطر نشان کرد: تسهیلات ارائه شده در جهت اجرای مراحل سفت کاری واحد های مسکونی بوده و برای تکمیل این واحدها نیاز به اعتبار جداگانه ای است که درهمین راستا نیز کمیته امداد استان اردبیل تکمیل 50 واحد مسکونی را بر عهده گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل افزود: برای تکمیل هرواحد مسکونی اعتباری بالغ بر 10 میلیون تومان نیاز است که تا به امروز در استان اردبیل 313 میلیون تومان کمک های مالی مردمی جهت تکمیل واحد های مسکونی مددجویان زلزله زده در استان کرمانشکاه جمع آوری شده است که امیدواریم با کمک های خیرین و استقبال مردم تعهد استان را برای تکمیل 50 واحد مسکونی انجام دهیم.

وی تصریح کرد: هم استانی های گرامی برای اعلام آمادگی خود جهت ارایه کمک های مالی خود برای تکمیل واحدهای مسکونی مددجویان مناطق زلزله زده می توانند از شماره پیامک 3000333345 استفاده کنند وعلاوه برآن شماره حساب 0103810381001 هم برای این امر خیراختصاص یافته و آماده دریافت کمک های مردمی و خیرین است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 734585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =