ایسنا نوشت: وزارت پیشمرگ‌ها از حیدر العبادی به خاطر عدم ذکر نام کردها در سخنرانی‌اش درباره پیروزی بر داعش انتقاد کرد.

به گزارش شبکه خبری سومریه نیوز، وزارت پیشمرگ‌ها در بیانیه‌ای اعلام کرد: حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در سخنرانی‌اش درباره اعلام پیروزی نهایی علیه داعش به تمامی نیروهای مسلح عراق تبریک گفت بدون اینکه نامی از پیشمرگ‌ها و نقششان در این پیروزی ببرد.

در این بیانیه آمده است: ما متأسف هستیم از اینکه العبادی به عنوان نخست‌وزیر نتوانست به تعامل با نقش پیشمرگ‌ها بپردازد و نقش این نیروهای قهرمان را به حاشیه راند. اگر پیشمرگ‌ها نبودند داعش مساحت بیشتری از خاک عراق را اشغال کرده بود. پیشمرگ‌ها و خانواده‌هایشان جایگاه بسیار بزرگی دارند و هیچگاه نیازی به تبریک العبادی ندارند. پیشمرگ‌ها به تبریک و تعطیلی که دولت عراق اعلام کرده نیاز ندارند.

در ادامه این بیانیه آمده است: العبادی نتوانست خشمش را نسبت به پیشمرگ‌ها پنهان کند و نمی‌دانیم چگونه عذاب وجدان نمی‌گیرد. او به کودکان و خانواده‌های ۱۸۲۴ شهید و بیش از ۱۰ هزار زخمی چه خواهد گفت.

در همین راستا، شخصیت‌ها و احزاب کرد حضور در مراسم پیروزی در بغداد را در اعتراض به نادیده گرفتن نقش پیشکرگ‌ها از سوی العبادی رد کردند.

عرفات کرم، از رهبران حزب دموکرات کردستان گفت: دفتر العبادی از ما خواست در مراسم پیروزی علیه داعش حضور یابیم اما ما به دلیل نادیده گرفته شدن پیشمرگ‌ها در سخنرانی العبادی و عدم اشاره به فداکاری‌های آن‌ها حضور در این مراسم را رد کردیم.

فراکسیون‌های حزب دموکرات و اتحاد میهنی کردستان در پارلمان نیز مراسم پیروزی را تحریم کردند.

قرار است مراسم رسمی در بغداد با رژه نظامی نیروهای مسلح برگزار شود.

اقلیم کردستان برخلاف بغداد امروز(یکشنبه) را تعطیل اعلام نکرده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =