ایسنا نوشت: یگان‌های ارتش سوریه کنترل کامل ارتفاعات استراتژیک "بردعیا" در حومه جنوب غربی دمشق را به دست گرفتند و به این ترتیب دستاوردی جدید در مسیر تسریع در نابودی آخرین گروهک‌های النصره در این منطقه کسب کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یگان‌های ارتش سوریه با همکاری گروه‌های دفاع مردمی درگیری‌های شدیدی را با تروریست‌های النصره در ارتفاعات استراتژیک بردعیا از بزرگترین مراکز تجمع آنها در حومه جنوب غربی دمشق آغاز کردند.

این درگیری‌ها با کنترل کامل ارتش سوریه بر ارتفاعات جنوبی و ریشه‌کن شدن کامل آخرین مرکز تجمع تروریست‌ها در ارتفاعات بردعیا به اتمام رسید.

طبق گزارش سانا، با کنترل دوباره نیروهای ارتش سوریه بر ارتفاعات بردعیا تمامی دشت‌های حینه و مغرالمیر و روستای مغر المیر تحت کنترل درآمد و مسیر امدادرسانی به تروریست‌های النصره از این محور به سمت حومه جنوب غربی دمشق قطع شد.

ارتفاعات بردعیا از این جهت که نقطه آغاز عملیات‌های نظامی یگان‌های ارتش سوریه با همکاری گروه‌های دفاع مردمی برای ریشه کن کردن تروریست‌ها و برقراری دوباره امنیت و ثبات در حومه جنوب غربی دمشق محسوب می‌شود، اهمیت می‌یابد.

نیروهای ارتش سوریه که در روستای المقروصه مستقر شده بودند، تنها خط امدادرسانی به تروریست‌ها در اطراف رودخانه الاعوج در جنوب غرب روستای مغرالمیر را به شدت هدف قرار دادند.

این نیروها در جریان عملیات مستمر پاکسازی در استان دیرالزور و فراهم کردن مقدمات بازگشت ساکنان مهاجرت کرده به خانه‌هایشان مقادیر زیادی اسلحه و مهمات پیشرفته که برخی از آنها ساخت اسرائیل و آمریکا بودند در مخفیگاه‌های داعشی‌ها پیدا کردند.

به گفته یک منبع نظامی، این سلاح‌ها شامل بمب‌ها، مین‌ها، دستگاه‌های بی‌سیم پیشرفته، خودروهای بمب‌گذاری شده و زرهی و تانک‌هایی بود که در مخفیگاه‌های داعش واقع در حد فاصل دو شهر المیادین و البوکمال کشف شدند.

یکی از فرماندهان میدانی گفت، سلاح‌های کشف شده شامل صدها خمپاره، مهمات و دیگر سلاح‌های ساخت ناتو و برخی کشورهای غربی بود که این امر نشانه دیگری از حمایت مستقیم و برنامه ریزی شده برخی کشورهای منطقه و جهان از داعش و جنگ تروریستی علیه سوریه است.

ارتش سوریه با همکاری گروه‌های دفاع مردمی روز سه‌شنبه گذشته کنترل تپه شهاب در حومه جنوب غربی دمشق را به دست گرفته و فرمانده نظامی جبهه النصره در الحرمون را از پای درآورد.

چهارشنبه گذشته نیز در پی آزادسازی برخی از مراکز شهرها و روستا و برقراری امنیت در جاده‌های دیرالزور – المیادین و المیادین – بوکمال کنترل کامل رودخانه فرات به دست نیروهای ارتش سوریه درآمد و روند بازگشت ساکنان منطقه به خانه‌هایشان سهولت بیشتری یافت.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =