کار فوق العاده سازمان نوسازی مدارس کشور برای توسعه کلاس های درس البرز

استاندار البرز با بیان اینکه البرز استانی است که در توسعه سرانه های آموزشی کشور دیده نشد،گفت: سازمان نوسازی و توسعه مدارس کشور برای گسترش کلاس های درس البرز باید کار فوق العاده ای انجام دهد.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز، صبح سه شنبه "سیدحمید طهائی" استاندار البرز در دیدار"محمدتقی نظرپور"، معاون نوسازی مدارس کشور به تشریح وضعیت خاص و ویژه استان در محرومیت های سرانه های آموزش و پرورش پرداخت و با اشاره به رشد شاخص های جمعیتی استان و عدم تطابق آن یا سرانه های آموزشی موجود گفت: برای رسیدن به شاخص های استاندارد ملی در توسعه سرانه های آموزشی مدعی هستیم چرا که بودجه استان کفاف نمی دهد.
وی افزود: جمعیت در استان البرز بصورت دائم در حال افزایش است و از این رو ما همواره با کمبود در سرانه های آموزشی مواجه هستیم.
طهائی با اشاره به پیگیری های استان برای رسیدن البرز به شاخص های استاندارد ملی در حوزه بهداشت و درمان، تصریح کرد:به رغم کمبودهای حوزه بهداشت و درمان با انعکاس وضعیت و محرومیت های این استان در سطح ملی، تعداد تخت های بیمارستانی این استان را به 1400 تخت طی 4 سال رساندیم،؛در سایر بخش ها نیز نیازمند توجه ملی هستیم.
طهائی بهره گیری از ظرفیت خیرین مدرسه ساز را یکی از راهکارهای جبران این کمبودها عنوان کرد و افزود: وقت آن رسیده تا سازمان توسعه و نوسازی مدارس نیز تا آژیر خطر کمبودهای سرانه های آموزشی البرز در سطح ملی به صدا نیامده است، زمینه حضور خیرین ملی و بخش خصوصی را برای جبران کمبود مدارس فراهم آورد.
استاندار البرز گفت: استان البرز بعنوان یک استان جدید تأسیس شده در کشور بدون ردیف بودجه کار خود را آغاز کرد و همین امر نیز موجب بروز کمبودهای زیرساختی در تمامی بخش ها شده است، البته در 4 سال اخیر تمام تلاش خود را در استان بکار گرفتیم تا به شاخص های ملی نزدیک شویم و در سایر بخش ها موفق عمل کرده ایم.
وی افزود: در آستانه مهرماه قرار داریم وبه جهت رشد جمعیت مداوم در این استان، گاهی برای آغاز بکار دانش آموزان در سال جدید تحصیلی به جای تشکیل یک کلاس درس جدید، باید یک مدرسه راه اندازی کنیم و این زیبنده استانی در همسایگی پایتخت نیست.
طهائی افزود: این روند در کنار کمبود شاخص کتابخانه ها، فضاهای آموزشی و حتی سرانه های محدود ورزشی وجود دارد .
ساکی مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در ابتدای این دیدار وضعیت استان را در بحث میزان اعتبارات ملی در حوزه آموزش و پرورش نیازمند توجه دانست.
در ادامه نیز رییس سازمان نوسازی مدارس کشور نیز گزارشی از وضعیت سرانه های آموزشی در کشور داشت.
محمد تقی نظرپور، رئیس نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: اگربه ایجاد زیرساخت های آموزش و پرورش در استان البرز اهتمام نورزیم و به این بخش توجه نکنیم، خسارات آن جبران ناپذیر خواهد بود.
وی افزود: البرز شرایطی خاص دارد و در بخش سرانه های زیربنایی آموزشی جزو استان های یکی مانده به آخر در کشور است.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به نقش دو سویه بین توسعه سرانه های آموزشی و موفقیت های علمی دانش آموزان افزود: در حال حاضر استان یزد یکی از استانهای برخوردار در سرانه های آموزشی است و موفقیت های ملی دانش آموزان این استان در کنکور کشور نیز بخشی مرهون وجود فضاهای مناسب آموزشی بوده است.
رییس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به لزوم رشد 8 درصدی سرانه های آموزشی در کشور گفت: در حال حاضر متوسط کشور در سرانه های آموزشی 5 /17 است و آنچه مهم است است.
وی بیان کرد: سعی شده تا در اعتبارات ملی نیز وضعیت مناسبی ایجاد شود و در دو بخش تخریب و بازسازی و مقاوم سازی عملکرد مناسبی داشته باشیم به همین منظور نیز در البرز 62 درصد تخریب و بازسازی مدارس و 46 درصد نیز پروژه های مقاوم سازی را داشته ایم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =