کارنامه ۲۶ ساله‌ای که قوی‌ترین سند برای ادامه وزارت زنگنه است

اسدالله قره خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از وزیر پیشنهادی نفت دولت دوازدهم دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قره خانی به عنوان موافق بیژن زنگنه برای وزارت نفت در دولت دوازدهم به اثرگذاری این چهره نام آشنای مدیریت نفتی کشور اشاره کرد و گفت:« زمانیکه برجام به نتیجه رسید آقای زنگنه اعلام کرد ما توان افزایش صادرات نفت را به بیش از دو میلیون بشکه  داریم لکن دنیا باور نکرد؛ اما در زمانی کوتاه دیدند عقربه های صادراتی نفت فراتر از دو میلیون بشکه نفت را نشان می داد.»

در ادامه توضیحات سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در دفاع از بیژن زنگنه برای وزارت نفت دولت دوازدهم را می خوانید:

*باورم بر این بود که شاید در این مرحله نیازی به صحبت موافق برای آقای زنگنه نباشد چرا که کارنامه ۲۶ ساله او قوی‌ترین سند گویا برای ادامه کار در دولت دوازدهم باشد.

*همکاران زمستان سال ۸۶ را به یاد بیاورید که با موج سرما دولت ترکمنستان با قطع گاز باج خواهی کرد و موفق هم شد اما این اقدام آنها در زمستان قبل با سرمای بیشتر با مدیریت زنگنه به نتیجه نرسید.

*دستاوردهای پسابرجام و سوآپ نفتی که قبلا جمع شده بود و خط لوله آن قرار بود برای کار دیگری مورد استفاده قرار گیرد، دوباره احیا شده است.

*وزارت نفت نیازمند شجاعت و تدبیر و مدیریت است تا اقتدار ایران در اوپک حفظ شود و برنامه ششم محقق شود. امیدوارم همه وزرا را از میدان بهارستان به میدان پاستور بدرقه کنیم. 

*فازهاي پنج گانه پارس جنوبي به بهره برداري رسيد و برداشت با قطر برابر شد.

 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =