کشور ما روی نوار زلزله‌خیز زمین واقع شده و زمین‌لرزه، یکی از ویژگی‌های طبیعی محل سکونت ما به شمار می‌رود. آیا می‌دانید که هنگام وقوع زلزله می‌توانید با رعایت دستورالعملی ساده، جان خود و اطرافیانتان را نجات دهید؟

به گزارش خبرآنلاین، طی هفته‌های اخیر فضای مجازی مملو از دستورالعمل‌های ضدونقیض برای نجات در برابر زلزله بود که بیشتر آن‌ها حول فرضیه «مثلث حیات» تدوین شده بود. این در حالی است که تاکنون هیچ مرجع رسمی، دانشگاهی یا ایمنی، این روش فرضی را تأیید نکرده است.

در کشورهای زلزله‌خیز توسعه‌یافته، دستورالعمل‌های مختلفی برای محافظت از خود هنگام وقوع زمین‌لرزه وجود دارد. کارشناسان دوهفته‌نامه دانستنیها با بررسی این دستورالعمل‌ها، «به‌روزترین و علمی‌ترین راهنمای محافظت از خود را به هنگام زلزله» استخراج کرده‌اند.

برای مشاهده این پوستر روی نمایشگر می‌توانید اینجا را کلیک کنید.

برای دانلود نسخه حجیم‌تر پوستر (مناسب برای چاپ) می‌توانید اینجا را کلیک کنید.

۵۴۵۴

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    4 5
    کاش امکان دانلود کردن تصویر رو هم میذاشتید
    • شهاب IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
      3 1
      نیاز به دانلود نیست. "سیو اس" کنید عکسو.
  • بی نام A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    1 8
    خیلی مسخره است
  • بی نام IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    3 4
    آیا واقعا این پوستر مورد تایید مراجع ذی صلاح بوده که شما منتظر کرده اید؟ اینکه در سالن سینما به صورت نشان داده شده و یا در اتاق به زیر میز بروند برای کشوری مثل ایران که سازه های نو و کهنه ساخت آن، تبدیل به آوار شده و حتی سقف و دیوار ها سقوط میکنند اصلا کاربرد نداشته و در حکم اقدام به خودکشی است. در ایران می بایست از مثل حیات استفاده کنند. بین صندلی ها دراز کشید. چیزی که در تصویر بالا منتشر شده تنها ترجمه ای بدون تغییر از توصیح های کشورهای پیشرفته با نظارت بالای آنها در ساخت و ساز و البته ساخت درست، علمی و بدون کم گذاشتن از مصالح و نقشه هستش که فکر همه چیزش رو هم کرده اند.
  • بی نام A1 ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    0 1
    زیر میز رفتن اشتباه محض است...چندین و چند سال در مدرسه ها و به دانش اموزان اموزش اشتباه دادن... رفتن زیر میز نهار خوری باعث نجات شما نمیشه...همین طور چارچوب درب ها هم عمل حفاظت رو انجام نمی دهند...