تاکنون بیش از ۸۳ درصد از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی در اردبیل از معیارهای بهداشتی برخوردار شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ قدرت اخوان‌اکبری در جلسه بررسی روند مبارزه با بیماریهای واگیردار در اردبیل اظهار داشت:‌ در سال گذشته برای صیانت از امنیت غذایی مردم 94 هزار و 320 مورد بازدید از 20 هزار و 188 مرکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی در سطح استان انجام و تذکرهای لازم به صاحبان این مکانها ارائه شده است.

وی از پلمب 156 مکان تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی در سال گذشته خبر داد و گفت: 373 مرکز متخلف نیز به مراجع قضایی در استان معرفی شدند تا در مورد تخلفات آنها رسیدگی لازم انجام شده و از فعالیتهای خارج از چارچوب مقررات و قوانین که سلامت عمومی مردم را تهدید کند، جلوگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از برخورداری بیش از 80 درصد از مکانهای عمومی شهری و روستایی استان اردبیل از شاخصهای بهداشتی در سال 95 خبر داد و افزود:‌ در همین مدت هزار و 181 مرکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی نیز در استان بهسازی شده و از معیارهای مناسب بهداشتی برخوردار شدند.

اخوان اکبری با بیان اینکه تاکنون بیش از 83 درصد از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی در اردبیل از معیارهای بهداشتی برخوردار شده‌اند، تصریح کرد: تلاش و جدیت بر این است تا بتوانیم تمامی این مراکز و مکانهای عمومی در سطح استان را به معیارها و شاخصهای بهداشتی مورد نظر رسانده و سلامت و امنیت غذایی مردم را تامین کنیم.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی و اطلاع‌رسانی‌های انجام شده در مورد بیماریها برای مردم اردبیل بیان کرد: در سال گذشته 20 هزار پوستر و 50 هزار بروشور و تراکت آموزشی برای افزایش آگاهی مردم در این زمینه در اردبیل توزیع شده و علاوه بر این اطلاع‌رسانی‌های لازم نیز از طریق رسانه‌های استان انجام شده که اقدامات در این حوزه تداوم خواهد یافت تا بتوانیم آگاهی عمومی را در این حوزه افزایش دهیم.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 659271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =