ایرنا نوشت: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از انتشار 85 هزار میلیارد ریال اسناد خزانه در روزهای آینده خبر داد.

محمدباقر نوبخت امروز در دومین همایش سالانه نظام فنی و اجرایی کشور، تکمیل طرح های عمرانی نیمه تمام را از سیاست‌های دولت برشمرد و گفت: بیش از 2 هزار طرح عمرانی نیمه تمام در کشور وجود دارد که برخی محاسبات نشان می‌دهد برای تکمیل آنها به 400 تا 500 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است.

وی، منابع عمرانی پیش بینی شده در لایحه بودجه سال آینده را بین 600 تا 650 هزار میلیارد ریال برآورد کرد که این رقم در کمیسیون تلفیق بودجه به 700 تا 750 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

سخنگوی دولت در عین حال گفت که تحقق این منابع به سختی انجام می شود و دولت به طور معمول نمی تواند تخصیص منابع را به طور کامل انجام دهد.

نوبخت با یادآوری اینکه دولت امسال تاکنون 420 هزار میلیارد ریال اسناد خزانه و اوراق مشارکت برای تامین مالی بودجه تخصیص یافته است، گفت: البته بخشی از این اوراق هنوز از سوی خزانه منتشر نشده است.

وی، اسناد خزانه منتشره را به یک چک قابل نقد برای پیمانکاران تشبیه کرد که با بازه زمانی یکساله منتشر می شود.

وی واگذاری 2 هزار و 529 طرح عمرانی نیمه تمام به بخش خصوصی را از دیگر راهکارهای قانونی موجود برای تعیین تکلیف این طرح ها دانست.

براساس بند (ب) تبصره 6 قانون بودجه پارسال، دولت اجازه داشت تا مبلغ 50 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت با تضمین خود برای بازپرداخت اصل و سود آن اوراق مشارکت برای اجرای طرح های انتفاعی دارای توجیه فنی، اقتصادی و مالی منتشر کند.

در قانون بودجه امسال نیز دولت مجوز انتشار 50 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت ریالی را دارد که این اوراق انتشار یافته اما براساس آمارهای منتشره بانک مرکزی، تا پایان آذرماه هنوز به فروش نرفته است.

دومین همایش نظام فنی و اجرایی با هدف معرفی پیشکسوتان شرکت‌های مهندسین مشاور و پیمانکار، ‌شرکت های مهندسین مشاور و پیمانکار پیشگام در صدور خدمات فنی و مهندسی و پیشگام در سرمایه‌گذاری اجرای طرح‌های عمرانی برگزار شد.

39223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 639117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =