مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی از اجرای طرح تجمیع مراکز دفع و جمع‌آوری پسماندها در کشور و به تبع آن استان مرکزی خبر داد.

حسن قربانی در گفت و گو با خبرآنلاین مرکزی با اشاره به این مطلب بر نقش مهم اجرای این طرح در مدیریت مناسب تر پسماندهای شهری و روستایی تاکید کرد و گفت: برای اینکه بتوانیم استان مرکزی را هم در این پروسه ۱۰ ساله فعال کنیم اقداماتی در نظر گرفته‌ایم و باتوجه به اینکه استان مرکزی دارای ۷۵۲ روستای کوچک و بزرگ و تعدادی شهر بزرگ است، تعداد چهار مرکز سایت پسماند برای این منظور در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: بر اساس طرح مصوب شده ، پسماند روستاها در شهرهای اطراف آنها جمع‌آوری و سپس به سایت‌های پسماند اصلی منتقل می شود، همچنین دو شهر اراک و ساوه به‌عنوان اصلی‌ترین سایت های جمع آوری و دفع پسماند در استان مرکزی محسوب می‌شوند.
مدیر کل دفتر شهری و شوراهای استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: شهر اراک در سال ۹۱ روزانه به میزان ۳۶۰ تا ۳۸۰ تن پسماند تولید می‌کرد که اکنون این میزان به ۲۵۰ تن کاهش یافته است و این کاهش ، مصداق مصرف درست و بهینه مردم است که سعی کرده‌اند با خرید اندازه و مصرف بهینه تولید زباله را کاهش دهند و مدیریت مناسبی در این بخش داشته باشند.
قربانی اظهار داشت: سایت دفع پسماند شهرداری ساوه دارای مجوز زیست محیطی می باشد و با در نظرگرفتن 100 هکتار از اراضی منطقه والیمان برای سایت پردازش پسماند ، تولید کود کمپوست و مدیریت پسماند اختصاص داده شده است که با برطرف نمودن نواقص جزئی در آینده کارخانه پردازش مورد بهربرداری قرار خواهد گرفت.
وی در پایان تصریح کرد: دولت با عنایت به طرح تجمیع پسماند و با توجه به مشکلاتی که در زمینه مدیریت ،حمل و نقل و نگهداری پسماندها وجود دارد و همچنین براساس اینکه تجمیع پسماند شهرستان‌ها می‌تواند نقش مهمی در مدیریت بهتر این موضوع داشته باشد در نظر دارد تعداد مراکز جمع‌آوری پسماندها را در سطح کل کشور کاهش دهد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =