ایرنا نوشت: نخست وزیر تونس با تاکید بر برخورد جدی با تروریست های تونسی که به کشور باز می گردند، اعلام کرد که این کشور درصدد اعزام چند هیات امنیتی به کانون درگیری های از جمله سوریه و عراق است.

به گزارش پایگاه خبری الیوم السابع، یوسف الشاهد نخست وزیر تونس در گفت وگو با خبرگزاری آلمان اعلام کرد که کشورش قصد دارد چند هیات امنیتی را به کانون درگیری ها در خاورمیانه اعزام کند تا اطلاعاتی درباره آمار اتباع تونسی که در صفوف گروه های تروریستی از جمله داعش می جنگند، به دست آورند.

الشاهد در این باره افزود: دولت تونس قصد دارد این هیات های امنیتی را به سوریه، عراق، ترکیه و یمن اعزام کند تا ضمن شناسایی و بررسی تعداد اتباع تونسی که در کنار تروریست ها می جنگند، اطلاعاتی را در این باره با مقام های محلی کشورهای نام برده رد و بدل کنند.

وی توضیح داد: ما لیستی از نام و هویت تروریست های تونسی که در خارج می جنگند در اختیار داریم، اما تعدادی از آنها کشته شده اند و برخی دیگر نیز در زندان هستند و ما اکنون آمار دقیقی از تعداد آنها می خواهیم.

بر اساس این گزارش، تعداد تروریست های تونسی خارج از این کشور به حدود دو هزار و 900 تن می رسد که اغلب آنها در سوریه می جنگند. از میان این تعداد 400 تن نیز در درگیری های شهر سرت لیبی حضور دارند که بیشترشان در این شهر کشته شده اند.
الشاهد افزود: هیچ گونه توافق یا تدابیر سری یا علنی برای بازگشت تروریست ها در نظر گرفته نشده است و به محض اینکه به کشور بازگردند، بر اساس قانون مبارزه با تروریسم، تحت تعقیب و بازداشت قرار می گیرند.

نخست وزیر تونس این اظهارات را در حالی بیان می کند که بحث و جدل گسترده ای درباره بازگشت تروریست ها از کانون درگیری ها به تونس در محافل سیاسی و مردمی این کشور به وجود آمده است.

این در حالی است که نیروهای امنیتی تونس هفته گذشته نیز از دولت این کشور خواستند تا برای جلوگیری از بازگشت افراطیون وابسته به گروه های تروریستی به تونس، تمهیدات فوق العاده ای اتخاذ کند.

وزیر کشور تونس هفته گذشته طی سخنانی در پارلمان این کشور اعلام کرد که 800 شهروند تونسی که برای گروه های تروریستی در خارج از این کشور جنگیده اند، به تونس بازگشته اند.

باجی قائد السبسی رئیس جمهوری تونس پیشتر در ماه جاری گفت که این کشور آن دسته از شهروندان تونسی را که برای سازمان های تروریستی می جنگند، نخواهد بخشید.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 618282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =