آغاز دومین دوره مسابقات جام ملی سرعت پهپادها در شهرکرد

ایرنا نوشت : دومین دوره مسابقات جام ملی سرعت پهپادها روز دوشنبه با حضور 58 تیم از سراسر کشور به میزبانی دانشگاه شهرکرد آغاز شد.

دبیر اتحادیه انجمنهای علمی- دانشجویی رباتیک و مکاترونیک کشور در این آیین اظهار کرد: استانهای تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی، فارس، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری و شهرهای شمالی کشور به مدت 3 روز با یکدیگر به رقابت می پردازند.
وی با اشاره به شرکت 137 دانشجو در این مسابقات افزود: این تعداد نسبت به دور نخست که مردادماه سال گذشته در شهرکرد برگزار شد، 4.83 درصد افزایش یافته است.
فرقانی تصریح کرد: در این دوره، به لیگ ریزپرنده های سرعتی، 2 لیگ 'امداد، اکتشاف و ضد تروریست' با حضور 12 تیم و لیگ 'نمایشگاهی' با شرکت 13 تیم نیز اضافه شده است.
دبیر برگزاری دومین مسابقات جام ملی سرعت پهپادها درباره چگونگی معرفی تیم های برتر گفت: چهار تیم در لیگ سرعت، لیگ امداد، اکتشاف و ضد تروریست سه تیم و در لیگ نمایشگاهی نیز برترین ها معرفی و تجلیل می شوند.
فرقانی، کاربردی کردن فناوری بومی تولید پهپاد متناسب با نیاز داخلی، استعداد یابی و جلوگیری از خروج نخبگان، معرفی بیشتر چهارمحال و بختیاری برای جذب گردشگر، ایجاد تعامل با مراکز خصوصی و اتصال بین دانشگاه و صنعت برای انجام فعالیتهای پژوهشی و ایجاد بسترسازی برای کسب و کار پویا در حوزه دانشجویی را از اهداف برگزاری مسابقات جام ملی سرعت پهپادها عنوان کرد.
مسابقات جام ملی سرعت پهپادها با همکاری سپاه پاسداران و تیپ 44 قمر بنی هاشم (ع)، استانداری و دفتر تحقیقات کاربردی نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری، قرارگاه خاتم الانبیا، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن، سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، شهرداری شهرکرد و صنایع هواپیما سازی ایران در روزهای 27 تا 29 شهریور در دانشگاه شهرکرد برگزار می شود.
پرنده هدایت ‌پذیر از دور یا به اختصار پهپاد که به آن وسیله هوایی بدون سرنشین نیز گفته می‌شود، نوعی وسیله هوایی هدایت‌ پذیر از راه دور است. کنترل پهپاد بدون استفاده از انسان در درون آن صورت می‌گیرد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =