تکمیل سند آمایش سرزمینی البرز/ ارسال سند به سازمان برنامه و بودجه

مهر نوشت:استاندار البرز از تکمیل سند آمایش سرزمینی استان و ارسال و ارائه این سند به سازمان برنامه‌ و بودجه کشور خبر داد.

"سید حمید طهائی"  تکمیل اطلاعات‌پایه‌ای استان و تدوین سند آمایش سرزمینی را نخستین اقدامی دانست که به‌محض ورود به استان درصدد اجرایی شدنش برآمده و گفت: برای تهیه این سند از مشارکت همه بخش‌ها به‌ویژه حوزه‌های علمی و تحقیقاتی استان و پایان‌نامه‌های مرتبط استفاده‌شده است.

استاندار البرز تأکید کرد: تلاش شده تا این نقشه به‌صورت جامع با در نظر گرفتن استعدادها و ظرفیت‌های تمامی شهرستان‌ها با نگاهی آمایشی تکمیل شود.

طهائی اضافه کرد: طی این سه سال اطلاعات و تمامی اسناد استان جمع‌آوری و طرح نهایی سند آمایش سرزمینی استان تکمیل و جهت تأیید نهایی به سازمان برنامه‌وبودجه کشور ارسال‌شده است.

وی گفت: شرایط خاص استان به لحاظ مهاجرپذیری مراحل تدوین سند آمایش سرزمینی را با پیچیدگی همراه کرد.

استاندار البرز با تأکید بر اینکه اطلاعات اولیه استان موجود نبود و با تلاش‌های مستمر مسئولان مراحل جمع‌آوری اطلاعات انجام شد، گفت: بسیاری از اطلاعات استان از وزارتخانه‌ها و همچنین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و خود ادارات استان جمع‌آوری شد.

طهائی به تغییرات جمعیتی استان در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: پدیده مهاجرت بسیاری از ویژگی‌های استان را تحت تأثیر قرار داده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =