بی‌نظمی، آلودگی بصری، از بین بردن رفاه و امنیت شهروندان، تنها بخشی از مشکل تکدی‌گری در تهران است که این روزها همه شهروندان از آن در عذابند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تقریبا چهارراهی در تهران نیست که در آن، متکدیان، برای مردم سواره و پیاده، ایجاد دردسر نکنند. دیدن تصاویر تکان دهنده مانند زخم های بدن متکدیان، کودکانی که در آغوش متکدیان از هوش رفته اند یا زار می زنند و مسایلی از این دست، از روشهای مرسوم گداها برای پول گرفتن از مردم است که علاوه بر افزایش آسیبهای اجتماعی، باعث از بین رفتن رفاه و امنیت شهروندان می شود.
شهرداری تهران به عنوان یکی از دستگاه های مسئول در ساماندهی وضعیت شهری معتقد است متکدیانی که در این کلانشهر دست پیش مردم دراز می کنند، نه تنها نیازمند نیستند، بلکه به این کار، به چشم یک صنعت درآمدزا نگاه می کنند و حاضر به تغییر روش زندگی خود نیستند.
در این رابطه معاون امور اجتماعی فرهنگی شهرداری شرق تهران از اجرای عملیات ساماندهی متکدیان در این منطقه خبر داد و گفت: این طرح با هدف برقراری نظم ،امنیت و آرامش برای شهروندان اجرا می شود.
محمدرضا غلامی با اعلام این مطلب گفت: در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی و مقابله باپدیده ناهنجار تکدی گری، متکدیان از سطح منطقه بالاخص اماکن پرترددو شلوغ جمع آوری می شوند.
معاون شهردار منطقه 7 با اشاره به اینکه متکدیان جمع آوری شده در این طرح به سازمان بهزیستی و سامان سرا منتقل می شوند، توضیح داد: اگرچه علل و عوامل تکدی گری، فقر و نیاز انسان است اما متاسفانه درعمل اینگونه نیست و تکدی گری امروزه تبدیل به یک صنعت درآمدزا شده است.
معاون شهردار منطقه 7 یادآور شد: متکدیان با سوء استفاده از احساسات و روش های مختلف در جهت رسیدن به خواسته خود سعی در برانگیختن حس همدلی و نوع دوستی شهروندان دارند .
او گفت: شهرداری منطقه به منظور ساماندهی متکدیان، کارتن خواب ها و افراد بی سرپرست و رفع هرگونه ناهنجاری ناشی از حضور این افراد در اماکن عمومی، تقاطع ها، پارک ها و معابر اقدام به جمع آوری متکدیان از سطح منطقه نموده است که به مراجع ذیربط تحویل داده می شوند.
معاون امور اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه 7 هدف از اجرای این طرح را پاکسازی محیط شهری از مصادیق این ناهنجاری اجتماعی دانست و از شهروندان خواست به متکدیانی که درخیابان ها حضور دارند کمک نکنند تا با همراهی و همکاری شهروندان شاهد حذف این پدیده نامطلوب اجتماعی از سطح شهر باشیم.
46231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
    0 0
    شهرداری بیاد متکیان رو جمع کنه که زیرنظر اونا کار کنن، تا هم اونا یه امنیتی داشته باشن هم شهرداری نیاز به تراکم فروشی و ... نداشته باشه.