دانشگاه آزاد اسلامی را بازوی بهداشت و درمان شهرستان می‌دانیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: دانشگاه آزاد اسلامی را به‌عنوان بازویی در کنار خود در مسئله بهداشت و درمان شهر می‌دانیم که باید با آن همکاری کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین دکتر رضا چمن در دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود و هیات همراه با وی افزود: باور قلبی من توسعه همه بخش‌های مربوط به بهداشت و درمان شهرستان و نیز دانشکده پزشکی و بیمارستان متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است و معتقدیم نباید بخشی نگری کرد بلکه برای توسعه شهرستان نگاهی همه‌جانبه داشته باشیم.
وی اظهار کرد: همه ما در سیستم سلامت ید واحده هستیم و هنر این است که از همه پتانسیل‌ها و به‌خصوص بخش علوم پزشکی دانشگاه آزاد هم در شهر استفاده کرد.
چمن با انتقاد از برخی سیاست‌های وزارت بهداشت در مورد پذیرش دانشجوی پزشکی و پیراپزشکی بیان کرد: در مقطعی دیدیم که ظرفیت پذیرش را در دانشگاه آزاد کم کردند و از آن‌طرف ظرفیت را در دانشگاه‌های علوم پزشکی دولتی افزایش دادند که کار اشتباهی بود و به نظر من اگر بنا به افزایش کیفیت با لحاظ کردن کاهش پذیرش دانشجو است پس باید در سیستم دولتی و آزاد یکسان برخورد کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بار دیگر با تأکید بر نقش مثبت دانشگاه آزاد اسلامی در سیستم سلامت شهرستان شاهرود بیان کرد: همه باید مکمل هم باشیم و بر این باورم که اگر دانشگاه آزاد اسلامی توسعه یابد کمک شایانی به مجموعه بهداشت شهرستان خواهد شد.
وی با اشاره به بیمارستان خاتم‌الانبیاء(ص) وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گفت: باید از ظرفیت‌های این بیمارستان بیشتر استفاده کرد و این درست نیست که تعداد تخت‌های بیمارستان‌های دولتی شهرستان بیش از ظرفیت مریض بپذیرد و تخت‌های بیمارستان دانشگاه آزاد احیانا خالی بماند.
چمن بابیان اینکه خیلی خوب است که دانشگاه آزاد را در کنار خود داریم افزود: برای ما تفاوتی بین دانشگاه آزاد و دولتی نیست و هر برنامه‌ای را که برای دانشجوی خودمان داریم برای دانشجوی دانشگاه آزاد هم اجرا می‌کنیم.
وی خواستار افزایش جلسات و برنامه‌های مشترک شد و گفت: همه متولی سلامت هستیم و باید تمام تلاشمان برای رفع گره‌های مردم باشد.
در این دیدار مرتضی محمدیون معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هم با تأکید بر از بین بردن چالش‌های بین دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دیدگاه رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بر استفاده از ظرفیت‌های دانشکده علوم پزشکی و بیمارستان دانشگاه آزاد است و باید این دانشگاه را از خود بدانیم.
وی افزود: باید از دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود حمایت کرد چراکه همیار و همکار سلامت و بهداشت شهر و در کنار دانشگاه علوم پزشکی است.
دکتر سید حسین بدیعی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود هم با تبریک انتصاب دکتر چمن به ریاست دانشگاه علوم پزشکی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی خود را در کنار دانشگاه علوم پزشکی می‌بیند و توسعه و تجهیز بیمارستان خود را توسعه بخشی از دانشگاه علوم پزشکی می‌داند بنابراین باید به این دانشگاه نیز به چشم یار و یاور حوزه سلامت نگریست و از برخی سطحی‌نگری‌ها خودداری کرد که البته معتقدیم باوجود مدیریت شما این مهم محقق خواهد شد.
بدیعی با استقبال از جلسات و برنامه‌های مشترک بین دو دانشگاه افزود: امکانات ما در دانشگاه آزاد اسلامی متعلق به دانشگاه علوم پزشکی است و خوشحالیم بتوانیم در کنار هم فعالیتی مثمر ثمر داشته باشیم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 724908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =