مدیرکل راه و ترابری استان سمنان گفت: عملیات اجرایی احداث آزاد راه حرم تا حرم قطعه گرمسار - سمنان به طول 115 کیلومتر به یکهزار و 500 میلیون ریال اعتبار نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ، سیدعبدالمجید نژاد صفوی آغاز این طرح را از ماه شهریور سال جاری اعلام کرد و افزود : این بزرگراه با همکاری وزارت راه و شهرسازی و قرارگاه خاتم‌الانبیاء، حداکثر به مدت 40 ماه به بهره‌برداری می رسد.
وی خاطرنشان کرد : این طرح می‌تواند نقش مهمی در کاهش تصادفات جاده‌ای، کاهش هزینه‌های سوخت، کم کردن مسافت، پایین آمدن زمان مسافرت و حمل بار و آسایش و رفاه زائران حرم رضوی (ع) و حضرت معصومه (س) ایجاد کند.
وی تصریح کرد : در سال گذشته در بخش راه سمنان بیش از 2 هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شد و بهره برداری از دهها پل و جاده های هم سطح و غیر هم سطح از دستاوردهای دولت یازدهم در این بخش بوده است.
وی تصریح کرد : محور حرم تا حرم از طرح های مهم ملی است که بیش از 70 درصد آن از محورهای مواصلاتی استان سمنان عبور می کند.
وی اضافه کرد : با اجرای این طرح بیش از 80 کیلومتر از مسیر حرم تا حرم کاهش می یابد و این امر در افزایش رفاه اجتماعی و کاهش تصادفات جاده ای در محورهای استان تاثیر شایانی دارد.
مدیرکل راه و ترابری استان سمنان بیان داشت : محور حرم تا حرم می تواند ظرفیت تردد در محورهای استان را به بیش از 30 میلیون نفر در سال افزایش دهد و با اجرای این طرح های کلان در افزایش اشتغال و رونق کسب کار مردم نیز می توان اقدام کرد.
وی تاکید کرد : آزاد راه حرم تا حرم یکی از طرح های مهم راهسازی کشور است که باید با حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی عملیاتی می شود.
اکنون بیش از 2 هزار و 500 کیلومتر آزاد راه و بیش از 15 هزار کیلومتر بزرگراه در کشور وجود دارد و در مجموع بیش از 75 درصد ترافیک عبوری در محورهای برون شهری در 34 هزار کیلومتر محورهای شریانی انجام می شود.
660 کیلومتر از بزرگراه 860 کیلومتری تهران - مشهد در استان سمنان واقع شده است.
استان سمنان با 97 هزار و 491 کیلومتر مربع وسعت رتبه ششم را در بین دیگر استان های کشور به لحاظ وسعت دارد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =