مدیر کل پدافند غیرعامل استان سمنان : رویکرد پدافند غیرعامل یک نگرش علمی است

مدیر کل پدافند غیرعامل استان سمنان در دیدار با رییس دانشگاه پیام نور استان رویکرد اصلی پدافند غیرعامل را یک نگرش و رویکردی علمی و تخصصی بیان کرد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ایرج کارخائی پدافند غیرعامل در حال حاضر با توجه به وجود تهدیدات جدید که براساس پایه دانش و فناوری شکل گرفته، یک دانش و تخصصی نوین است که بدون استفاده از امکانات و تسهیلات نظامی بدنبال ایجاد مصونیت، کاهش خسارات، استمرار خدمات رسانی در شرایط بحران و خطر است.
وی اضافه کرد پدافند غیرعامل اگر می خواهد در شناخت تهدید نوین خصوصا در عرصه سایبری، زیستی، کالبدی، بیوتروریسم موفق باشد نیازمند یاری و همکاری دانشگاه خصوصا دانشگاه پیام نور است.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان ادامه دارد برای مقابله با چالشها و تهدیدات در حوزه های مختلف نیازمند راهکارهای علمی و تخصصی هستیم، خصوصا در عرصه آموزش که از اصول اساسی رویکرد پدافند غیرعامل است. همچنین حوزه پژوهش و تحقیق در شناسایی، رصد، پایش باید از کارهای علمی، تحقیقاتی و پژوهشی اساتید، دانشجویان و دانشگاهیان استفاده کرد.
وی همچنین در این جلسه خواستار برگزاری همایش تخصصی برای تبیین و تشریح هر چه بیشتراصول و مبانی پدافند غیرعامل در سطح دانشگاه پیام نور شد.
رییس دانشگاه پیام نور استان هم با اشاره به مقوله پراهمیت پدافند غیرعامل و ضرورت ترویج و گسترش آن بر همکاری های بیشتر دانشگاه با حوزه پدافند غیرعامل در کارهای تحقیقاتی و پژوهشی و آموزشی تاکید کرد.
دکتر یوردخانی همچنین به برگزاری همایش تخصصی و علمی با حضور اساتید و دانشجویان در هفته پژوهش با رویکرد پدافند غیرعامل توسط دانشگاه پیام نور تاکید نمود.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =