دوره تخصصی مبانی چابک‌سازی و مهندسی خلاق در پارک علم و فناوری استان سمنان برگزار شد

دوره تخصصی مبانی چابک‌سازی و مهندسی خلاق با رویکرد مدیریت قدرت ذهن و انرژی‌های درونی و قوانین توانگری با همکاری کلینیک فوق تخصصی مشاوره، آموزش و عارضه¬یابی صنعت، تجارت و خدمات (مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان) در پارک علم و فناوری استان سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین در این کارگاه آقای مهندس مجید حاج‌محمدی، مدرس و محقق بین‌المللی، به تجزیه تحلیل و شناخت سبک¬های رفتاری، انواع انرژی¬های درونی انسان¬ها و تاثیر آن بر مذاکرات کاری پرداختند. ایشان با معرفی اطلاعات و آموزش به عنوان اساسی¬ترین و ثروت¬سازترین عامل در دهه سوم قرن بیستم، لزوم به¬روزرسانی و آموزش‌های دوره‌ای مدیران و مدیرعاملان شرکت¬ها را یادآور شدند. وی همچنین چابک¬سازی فردی و سازمانی را استراتژیک¬ترین و حیاتی¬ترین واژه قرن بیستم معرفی نموده و شناخت کامل فردی و سازمانی و تهیه استراتژی و برنامه راه را لزومه¬ی چابک‌سازی معرفی کردند.
در ادامه ایشان قوانین چندگانه توانگری را که شامل قوانین خلا، تخلیه، تحلیه، تجلیه، شفا، جذب، دعا، تغییر، نقص نسبی، آینده¬نگری، تلقین، اثر متضاد و صدقه اند را بیان و تشریح نمودند.
وی در ادامه به معرفی اصول ارزیابی و تعیین استراتژی سازمان¬ها و شرکت¬ها پرداخت.
در این بخش ایشان به تعیین شش بخش اصلی تعیین هدف نهایی مجموعه (what)، انگیزه رسیدن به هدف(why)، انتخاب شخص مناسب انجام¬دهنده کار(who)، انتخاب زمان و مکان مناسب انجام کار(when & where) و ابزار مناسب جهت تحقق هدف (who)پرداختند. این شش بخش اصول 5W&1H نام دارند. وی این بخش‌ها را اقدامات اولیه برای ترسیم نقشه راه سازمان بیان داشتند.
مهندس حاج‌محمدی توجه به 7 اصل معروف به 7m شامل نیروی انسانی کارامد (man power)، روش اجرایی درست (method)، مواد اولیه مناسب (material)، امکانات و ماشین¬آلات مناسب (machinery)، سرمایه اولیه کافی(money)، مدیریت مناسب (management) و بازاریابی حرفه¬ای(marketing) را لازمه موفقیت استراتژی تعیین شده سازمان دانستند.
لازم به ذکر است دوره دوم کارگاه مذکور شامل مباحث تکمیلی در خصوص معیارهای مذاکره‌کننده خوب ایرانی، تکنیک¬های نوین جذب مشتری و ارایه مبانی شناخت انواع بازارهای هدف و همچنین خلاقیت و سازمان¬دهی فردی و برندسازی فردی و سازمانی در 30 آبان 1396 برگزار خواهد شد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =