عزم جدی فعالان اقتصادی در نشست معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری استان سمنان

سی امین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی درمحل اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین علی اصغر جمعه ای رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی سمنان حضور واحدهای صنعتی استان سمنان را دو نمایشگاه برق و معدن تاثیر گذار خواند و اظهار داشت : رقابت شرکت های ایرانی با رقبای خارجی در این نمایشگاه بسیار نزدیک بود بطوری که ثبت سفارشات تولید برای کالاهای ساخت ایران رشد مناسب داشته است .
دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی از حضور استاندار سمنان در نمایشگاه مذکور تقدیر و تشکرکرد وگفت : حضور مقامات عالی استان در نمایشگاه های بین المللی انگیزه های فعالان اقتصادی را دوچندان خواهد کرد .
جمعه ای برگزاری همایش سرمایه گذاری را فرصتی برای معرفی توان بخش خصوصی خواند و ادامه داد : تا کنون70 شرکت معتبر خارجی آمادگی حضور خود را در این نشست بین المللی اعلام نموده اند .
دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان ادامه داد : برای اولین بار تشکلهای اقتصادی دنیا و اتاق های مشترک در این همایش حضور یافته بصورتی که پنل های کاملاً تخصصی در این نشست مد نظر قرار گرفته است .
گفتنی است در سی امین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوص مسائل و مشکلات مشاغل سخت و زیان آور مورد بحث اعضای شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی قرار گرفت .
جمعه ای قانون مشاغل سخت و زیان آور را نیازمند اصلاحات می خواند و تصریح می دارد : باید شرایط مشاغل سخت و زیان آور به گونه ای باشد که مشاغل طبقه بندی شده و با توجه سختی کار امتیازات ویژه برای ردیف شغلی لحاظ گردد .
شهرام پرویز رئیس انجمن مدیران صنایع گرمسار صدور آئین نامه جدید قانون مذکور را مشکل آفرین می خواند و ادامه می دهد : در این آئین نامه بخشی از مشاغل بعنوان سخت و زیان آور ملاحظه شده و بقیه شغلها با توجه به ضوابط و دستورالعمل های خاص مشمول می شوند .
در دستور دوم این نشست چگونگی اجرای صحیح مالیات بر ارزش افزوده مورد بحث اعضا قرار گرفت .
رئیس اتاق سمنان اجرای درست قانون مالیات بر ارش افزوده را یک الزام ملی میداند و اظهار می دارد : اگر قانون مذکور بدرستی اجرایی شود عدالت اقتصادی در جامعه نهادینه گشته و بسیاری از مسائل همانند ورود کالای قاچاق و فرار مالیاتی و دیگر موارد مرتبط رفع خواهد شد .
بهکار خوشمرام مدیریت امور شعب بانک ملی ، قاچاق کالا و کاهش نرخ سپرده را به عنوان دو آیتم تاثیر گذر در روند اقتصادی می داند و اظهار می دارد : انباشتگی پول در بانکها و نرخ بهره متناسب بزرگترین مشکل کسب کار است .
حیدریان نماینده اداره کل مالیاتی فرار مالیاتی را فقدان اطلاعات مالیاتی ارزیابی می کند و اظهار می دارد : نکته قابل توجه این است که در طول این سالها ما کاهش ارزش پول را تجربه کرده ایم ولی هیچگاه گامهای مناسبی برای ترویج مالیاتی برنداشته ایم.
در ادامه محمد رضا خباز استاندار سمنان در سی امین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: نباید قانون مشاغل سخت برای همه یکنواخت اجرا شود. در آیین نامه اجرایی مشاغل سخت و زیان آور، پیشنهاد شده بیمه شدگانی که دارای سابقه پرداخت حق بیمه در کارهای سخت و زیان آور از تاریخ تصویب این قانون هستند میتوانند با استفاده از مزایای این قانون در خواست بازنشستگی کنند در اینصورت با احراز شرایط توسط بیمه شده کارفرمایان مکلفند حق بیمه و میزان مستمری برقراری را از تاریخ تصویب قانون مطابق شرایط مندرج در تبصره ۲ و همچنین ۴ درصد میزان مستمری برقراری نسبت به سنوات اشتغال را یکجا به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند.
در این جلسه همچنین استاندار سمنان درباره تسهیلات خطوط اعتباری، فایناس و لایحه بودجه ۹۷ گفت: دولت تلاش میکند تا پروژه های جدید ایجاد نکند مگر آنکه بخش خصوصی وارد کار شود.
وی با اشاره به اینکه در استان سمنان در حال حاضر ۱۳۹ پروژه دولتی نیمه تمام وجود دارد که ۷۶ پروژه آن به بخش خصوصی واگذار میشود، افزود: ۷۶ واحد تولیدی در تملک بانکهاست که با پیگیریهای انجام شده ۲۲ واحد تولیدی مجددا به چرخه تولید برگشتند.
دکتر خباز درباره افزایش فشارهای مالیاتی به مودیان گفت: ضروری است مالیات بر مصرف را عملیاتی کنیم و همه وظیفه دارند مالیات برمصرف را پرداخت کنند.
وی تصریح کرد: فرار مالیاتی در جامعه بسیار دیده میشود و مسئولان مالیاتی باید کاری کنند تا آنهایی که از پرداخت مالیات گریزانند خود برای پرداخت آن پیش قدم شوند.
استاندار سمنان اظهار داشت: باید سیستمها طوری قوی باشد که هر نوع معامله ای که انجام میشود ثبت و مالیات آن هم مشخص شود.
وی ایجاد قوانین سخت و کمکهای مردمی را برای پرداخت مالیات مودیان مفید دانست.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری همایش بزرگ فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری ایران در تهران اشاره کرد و گفت:این همایش میتواند فرصت خوبی برای بخش خصوصی باشد.
وی افزود: در این همایش چهار روزه ، یک پنل ویژه استان سمنان است که به آن پرداخته میشود.
استاندار سمنان با بیان اینکه همه مدیران باید برای برگزاری این همایش تلاش کنند، افزود: خروجی این همایش میتواند در رفاه و آسایش استان سمنان مفید باشد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =