در دیدار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران با استاندار آذربایجان غربی، دو طرف بر گسترش همکاری های مشترک تاکید کردند.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، در این دیدار، محمدمهدی شهریاری با اشاره به روابط و مشترکات تاریخی و فرهنگی، دینی دو ملت ایران و آذربایجان، گفت: دو کشور ایران و آذربایجان از گذشته های دور در زمینه ها و در مقاطع مختلف با یکدیگر همکاری ها و مراودات زیادی داشته اند و امیدواریم در برهه کنونی نیز که اراده سیاسی مقامات عالی رتبه دو کشور بر توسعه روابط فی‌مابین است، این همکاری ها و مناسبات بیش از پیش گسترش یابد.

وی افزود: استان آذربایجان غربی آمادگی دارد، تمام تلاش خود را برای ارتقای مناسبات و همچنین توسعه روابط فرهنگی، سیاسی و اقتصادی با جمهوری آذربایجان و خودمختار نخجوان بکارگیرد.

استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه به ظرفیتها و پتانسیل های استان اشاره کرد و خاطر نشان کرد: آذربایجان غربی قطب تولید بسیاری از محصولات کشاورزی بویژه سیب در کشور است و در حال حاضر ۸۰۰ هزار تن سیب در سردخانه های استان ذخیره داریم.

شهریاری، وجود معادن غنی، صنایع پتروشیمی، وجود کارخانجات سیمان، صنایع فولاد، گاوداری های صنعتی ۱۰ هزار و ۵ هزار راسی، وجود منطقه آزاد ماکو، منطقه ویژه اقتصادی سلماس و سرو و ... را از دیگر ظرفیت ها و قابلیت های استان آذربایجان غربی عنوان کرد و گفت: سرمایه گذاران زیادی در حال حاضر علاقمند به فعالیت در استان هستند و برای تحقق این سرمایه گذاری ها که زمینه ساز اشتغال جوانان استان است تلاش می کنیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با تلاش های مسئولان دو کشور، روابط و مناسبات فیمابین بین ایران بویژه استان آذربایجان غربی و جمهوری آذربایجان و نخجوان بیش از پیش گسترش یابد.

سفیر جمهوری آذربایجان در تهران نیز در این دیدار ضمن تبریک انتصاب آقای شهریاری به عنوان استاندار آذربایجان غربی گفت: خوشبختانه مقامات دو کشور برای گسترش مناسبات همه جانبه در تمامی سطوح اراده کافی دارند و ما نیز باید تمام تلاش خود را برای توسعه همکاریها بویژه توسعه مناسبات اقتصادی بکار بگیریم.

حسین اف افزود: روابط تجاری ایران و جمهوری آذربایجان در دو سال گذشته افزایش چشمگیری داشته که این روند باید با همکاری های دو طرف استمرار یابد.

وی همچنین در خصوص توسعه همکاری های جمهوری آذربایجان با استان آذربایجان غربی اعلام آمادگی نمود و گفت: آذربایجان غربی ظرفیت و پتانسیل های بسیار خوبی بویژه در زمینه تولید میوه و محصولات باغی دارد؛ ما آمادگی داریم در خصوص صادرات این محصولات به بازار روسیه با استان آذربایجان غربی همکاری کنیم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =