۰ نفر
۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۵
شورای دانا در لرستان تشکیل شد

استاندار لرستان از تشکیل شورای دانا در استان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، دکتر سیدموسی خادمی در جلسه شورای توسعه راهبردی استان اظهار داشت: امروز و در این ایام مبارک تشکیل شورای بالادستی دانا را داریم که با آن اتفاق مهم و خوبی در استان رقم خورده است.

وی این شورا را متشکل از نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، رئیس کل دادگستری، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و استاندار عنوان کرد و افزود: هدف این شورا پیگیری مسائل مهمی است که با روش‌های معمول و متداول حل نمی‌شوند؛ همچنین رایزینی با منابع و مراجع ملی در راستای جذب سرمایه و منابع برای استان است.

دکتر خادمی حمایت از سرمایه‌گذاری و کارآفرینی را از دیگر رویکردهای شورای دانا برشمرد و گفت: تمامی نهادهای موثر استان از جمله فرهنگی، اجرایی و قضایی آماده هستند که از سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در استان حمایت کنند و بسیجند تا بتوانند از منابع ملی سهم بیشتری را برای توسعه استان بگیرند.

استاندار لرستان ادامه داد: برای اینکه در این کار موفق شویم باید یک وحدت رویه کامل بین ذی‌نفعان و مجموعه استان حاکم باشد و این شورا در واقع طلیعه چنین بخشی است.

وی با بیان اینکه تمام کار به این شورا ختم نمی‌شود، تصریح کرد: این وحدت باید در تمامی ارکان جامعه، گروه‌های سیاسی، فکری، فرهنگی و اجتماعی ایجاد شود و امیدواریم که این اتفاق بیفتد.

دکتر خادمی بیان داشت: با همت و استقبالی که در افراد دیده شد مطمئن هستم که آثار و نتایج خوبی در برخواهد داشت.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه شورا هر ماه یکبار جلسه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: بسته به موضوعاتی که قرار باشد منتقل شوند ممکن است در ماه جلسات بیشتری نیز تشکیل شود.

وی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را دبیرخانه شورا عنوان کرد و ادامه داد: قرار نیست به شوراهای استان یک شورای دیگر افزوده شود و تنها بروکراسی را توسعه دهیم و تمامی مکانیزم متداول را برقرار کنیم بلکه می‌خواهیم مسائل پیچیده و مهم را به طور جدی‌تری پیگیری کنیم.

دکتر خادمی با بیان اینکه وظیفه این شورا حل اختلاف نیست، گفت: رفع اختلاف خود روش داشته و ممکن است استاندار یا دستگاه قضا انجام دهد. با این شورا به هیچ وجه به دنبال انجام وظایف دستگاه‌ها و شوراهای موجود نیستیم و نمی‌خواهیم تداخلی در کار آنها به وجود آوریم.

استاندار لرستان از انتشار آیین‌نامه شورا خبر داد و گفت: حتما آن را به اطلاع عموم مردم و رسانه‌ها خواهیم رساند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =