بخشدار میمه گفت: تولید گل محمدی در روستاهای میمه رتبه دوم تولید این محصول را به خود اختصاص داده به گونه‌ای که شهرستان میمه در رتبه بالاتر از قمصر و آران و بیدگل قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شهرام آذرپی در دومین جشنواره برداشت زعفران ازان با بیان اینکه در این جشنواره از توسعه خوب کشاورزی استراتژیک در شهرستان میمه سخن به میان آورد و اظهار داشت: در حال حاضر در این منطقه و به ویژه در روستای ازان در زمینه تولید گل محمدی و زعفران در جایگاه قابل قبولی هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر توسعه تولید پسته و زرشک در روستای ازان مورد توجه است، تصریح می‌کند: تولید گل محمدی در روستاهای میمه رتبه دوم تولید این محصول را به خود اختصاص داده به گونه‌ای که شهرستان میمه در رتبه بالاتر از قمصر و آران و بیدگل قرار دارد.

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه نیز در این جشنواره با اشاره به اینکه جشنواره های بوم‌گردی توسط مردم اداره می‌شوند و بازتاب خوبی نیز دارند، اظهار می‌کند: از این رو در مجلس واگذاری صنایع زیان ده به مردم بارهای پیگیری شده است و این در حالی است که ۹۴ درصد از این واگذاری خصولتی بوده است.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هر یک از روستاهای شهرستان شاهین شهر و میمه در حوزه کشاورزی محصولات خاص و مرغوبی را تولید می‌کند، بیان داشت: برای مثال انگور حسن رباط و زعفران ازان برندهای این دو روستا هستند و روستاهای دیگر نیز باید در این زمینه اهتمام لازم را داشته باشند.

وی به ظرفیت‌های بالای منطقه میمه اشاره می‌کند و گفت: این منطقه محل ترانزیت و دروازه ورود تهران به اصفهان است و مسئولان باید از این ظرفیت نهایت بهره برداری را داشته باشند.

حاجی دلیگانی  همچنین از آماده‌سازی شهرک صنعتی گلستان در منطقه میمه خبر داد و ابراز داشت: این شهرک آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران است.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =