مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به اینکه مجوز راه‌اندازی ۳۰ اقامتگاه در روستای ازان صادر خواهد شد، می‌افزاید: میراث فرهنگی استان هر نوع حمایتی را در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مناطق روستایی و به ویژه روستاهای بخش میمه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،فریدون الهیاری با اشاره به قدمت یک هزار ساله تولید زعفران در استان اصفهان اظهار داشت: این محصول مهم غذایی بار دیگر توسط مردمان روستای ازان در استان اصفهان احیا شده و این امر را می‌توان به فال نیک گرفت.

وی با اشاره به پویایی برگزاری جشنواره‌های بومگردی در شهرستان میمه ابراز داشت: در سه سال گذشته این ششمین جشنواره ای است که در حوزه گردشگری وبوم‌گردی برگزار می‌شود و این امر بیانگر پویایی، نشاط و مهمان‌نوازی مردمان این منطقه است که از برخی شهرستان‌های استان پیشی گرفته‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان با تاکید بر اینکه در حال حاضر ایجاد اشتغال یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های دولت تدبیر و امید است، تصریح می‌کند: برای این امر گردشگری از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است که با جذب سرمایه‌گذاران در همه مناطق می‌توان به کاهش بیکاری کمک قابل توجهی داشت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مجوز راه‌اندازی ۳۰ اقامتگاه در روستای ازان صادر خواهد شد، می‌افزاید: میراث فرهنگی استان هر نوع حمایتی را در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مناطق روستایی و به ویژه روستاهای بخش میمه خواهد داشت.

در ادامه علیرضا بصیری، اظهار داشت: اشتغال نیاز اصلی شهرستان شاهین شهر و میمه عنوان کرد و اظهار داشت: برای این امر دولت تسهیلاتی را برای اشتغال روستائیان در نظر گرفته است که در آینده‌ای نزدیک منابع مورد نظر در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد.

فرماندار شاهین شهر و میمه با اشاره به اینکه مسئولان باید با پیگیری‌های خود اعتبارات تعریف شده را برای اهالی روستاهای خود جذب کنند، افزود: روستاها ظرفیت‌های بالایی برای اشتغال زایی دارند و این در حالی است که طی سال‌های گذشته نسبت به این ظرفیت‌ها بی توجه بوده‌ایم و امروز باید این ظرفیت‌های شناسایی و مورد استفاده قرار گیرد.

علیرضا بصیری بیان داشت: امروز اهالی روستای ازان با همتی که داشتند توانستند زعفران را با کیفیتی بالا در کشور معرفی کنند و با سرمایه گذاری و تلاشی که خواهند داشت بتوانند کل منطقه را پوشش دهند.

لزوم صدور مجوز اقامتگاه‌های بومگردی در ازان

محمدرضا ابراهیمی، رئیس شورای اسلامی ازان نیز در این آئین با اشاره به اینکه مردم تنها همراه و همکار برگزاری دو دوره جشنواره زعفران ازان بوده‌اند، ابراز می‌کند: این روستا با سه هزار و ۸۰۰ نفر جمعیت یکی از پرجمعیت‌ترین روستاهای استان اصفهان است و این در حالی است که مهاجرت از این روستا بسیار کم است.

وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های گردشگری و بوم‌گردی با توجه به سیاست‌های کلی استان در محور توسعه در دستور کار شورای اسلامی و دهیاری ازان قرار دارد، ادامه می‌دهد: از این رو راه‌اندازی مجتمع گردشگری و اقامتگاه‌های بوم‌گردی برای روستای ازان در حال پیگیری است.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =