تراوش دغدغه های شاعرانه نسبت به محیط زیست/ از هامون تا ارومیه رونمایی شد

منتخب اشعار “علی فیروزکوهی” و “سمیه اسدی” در کتابی با عنوان “از هامون تا ارومیه” رونمایی شد.

به گزارش خبرآنلاین، این کتاب دغدغه های شاعرانه به مسایل زیست محیطی، از هامون تا دریاچه ارومیه را دربرگرفته و شامل دو بخش اشعار فارسی علی فیروزکوهی و شعرهای ترکی سمیه اسدی است.

سمیه اسدی، که از هامون تا ارومیه دومین کتاب وی به شمار می آید در آیین رونمایی از این کتاب گفت: دریاچه ارومیه داغی بر دل ساکنان آذربایجان گذاشته که تاثیر آن از شعر و ادبیات تا هنر و سینما را فرا گرفته است.

وی با بیان اینکه این کتاب شعر درجهت آگاه‌سازی مسایل محیط زیست به خصوص بحران آب منتشر شده است گفت: هیچ هدفی بالاتر از این نیست که انسان ها در خصوص مسایل اجتماعی آگاه کنیم.

اسدی با اشاره به اینکه تمام آحاد جامعه باید نسبت به مسئولیت اجتماعی خود در قبال مسایل زیست محیطی حساس باشند افزود: از حدود ۶۰۰ دشت موجود در ایران تقریبا تمامی آنها یا خشک شده یا دار حال خشک شدن هستند که گذشته از تغییرات اقلیمی، باعث و بانی اغلب مشکلات به وجود آمده خود ما هستیم.

این شاعر دوستدار محیط زیست اظهار داشت: بر اساس اعلام کارشناسان، با توجه به محدودیت منابع، آب به عنوان مایه حیات در بروز و ممانعت از جنگ، مهاجرت و حتی نابودی یا نجات انسان ها نقش بسزایی خواهد داشت.

سمیه اسدی - شاعر

سمیه اسدی ادامه داد: با توجه به این اصل مهم، یک شاعر یک خواننده و فعال محیط زیست یک خبرنگار و همه دست به دست هم دهیم تا مانع از بروز فجایع زیست محیطی شویم.

وی خطاب به عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: ما شما را مسئول تک تک دریاچه های خشک شده و درحال خشک شدن می دانیم و امیدواریم برای نجات تمام زیست بوم های ایران اقدامی عملی انجام دهید.

گفتنی است کتاب شعر "از هامون تا ارومیه" در ۱۰۰ صفحه منتشر شده که ۵۰ صفحه ی آن اشعار فارسی علی فیروزکوهی در خصوص هامون و ۵۰ صفحه نیز اشعار ترکی سمیه اسدی در باره دریاچه ارومیه است.

این کتاب توسط نشر فرسار در تیراژ ۱۰۰۰ نسخه و با قیمت ۱۵ هزار تومان روانه بازار شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =