واحدمرکزی خبر نوشت: افراط گرایان گروه مسلح بوکو حرام دست کم سی و یک ماهیگیر نیجریه ای را در جزایر دریاچه چاد کشتند.

منابع محلی نیجریه روز دوشنبه اعلام کردند عناصر مسلح گروه بوکو حرام روز شنبه چند جزیره کوچک را در دریاچه چاد اشغال کردند و بیش از سی ماهیگیر را که در این جزیره ها مشغول کار بودند، کشتند.

باباکورا کولو از اعضای یک گروه شبه نظامی طرفدار دولت نیجریه اعلام کرد: اعضای بوکو حرام به جزایر دوگوری و دابار وانزام در دریاچه چاد حمله کردند و سی و یک نفر را به ضرب گلوله کشتند.
وی افزود: چهارده نفر از این افراد در جزیره دوگوری و هفده نفرشان در دابار وانزام کشته شدند. این ماهیگیران که از ساکنان منطقه باگا بودند هر روز برای ماهیگیری به جزایر دریاچه چاد می رفتند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کانو، موسی عمری نیز که از گروه شبه نظامی فعال در منطقه است، این خبر را تائید کرد و گفت این منطقه که امکانات ارتباطی در آن وجود ندارد و دسترسی به آن نیز دشوار است، در سالهای اخیر پیوسته دستخوش خشونتها و کشتارهای بوکو حرام بوده است.

این کشتار روز شنبه اتفاق افتاد اما کسی از آن خبر نداشت تا این که یکی از ماهیگیران محلی که روز دوشنبه به شهر مایدوگوری مرکز ایالت بورنو رفت، مقامات را در جریان قرار داد.

گروه تروریستی بوکو حرام در سال دو هزار و نه در شمال شرقی نیجریه ظهور کرد. حملات و شورشهای این گروه اواخر سال دو هزار و نه در مناطق شمال شرقی نیجریه آغاز شد و به تدریج به دیگر مناطق این کشور و چند کشور همسایه به ویژه در حوزه دریاچه چاد گسترش پیدا کرد.

حملات و خشونتهای بوکو حرام از هشت سال پیش تا کنون بیش از بیست هزار کشته و دو میلیون و ششصد هزار آواره بر جا گذاشته است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 694988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =