ایسنا نوشت ، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی به وضعیت فضاهای آموزشی استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 2300 ساختمان آموزشی با ۹ هزار کلاس درس در استان داریم.

محمدرضا بیکی امروز 21 شهریور در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهارکرد: فعالیت نوسازی مدارس در بحث ساخت و ساز و تجهیز و فعالیت‌های عمرانی آموزش و پرورش است .

وی با اشاره به منابع اعتباری این سازمان گفت: منابع اعتباری این سازمان دولتی است که فایت برای انجام طرح‌های عمرانی در حوزه آموزش و پرورش را نداشت.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مشارکت مردم در امر مدرسه‌سازی اتفاق خوبی است که در کشور رخ داد، بیان کرد: هم اکنون ۳۷ درصد مشارکت خیران در برنامه‌های عمرانی آموزش و پرورش را داریم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی بیان کرد: این امکان را داریم پروژه‌های دولتی را برای اتمام به مردم واگذار کنیم.

بیکی با اشاره به اینکه نوسازی مدارس تنها دستگاهی است که فعالیت‌های صفر تا صد را خودش انجام می‌دهد، بیان کرد: انجام مناقصات، گرفتن پیمانکاران توسط خود اداره انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه با این حجم فعالیت‌ها تفاوت‌های پرداختی را داریم، بیان کرد: دریافتی‌ها به نسبت برخی دستگاه ها پایین است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی به وضعیت فضاهای آموزشی استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 2300 ساختمان آموزشی با ۹ هزار کلاس درس در استان داریم.

بیکی با اشاره به کمبودهای فضای آموزشی در مرکز استان ادامه داد: با توجه به خشکسالی‌هایی که در استان به خصوص در مناطق روستایی داشتیم مهاجرت‌ها به سمت مرکز استان سرازیر شد که مشکلاتی را در بحث فضاهای آموزشی ایجاد کرده است.

بیکی با بیان اینکه هم اکنون برخی مدارس خالی یا با ظرفیت کم در مناطق روستایی و یا برخی شهرهای استان استفاده می‌شوند، گفت: در بیرجند کمبود فضای آموزشی را داریم هر چند نیازها را به مرور برطرف کردیم اما لازمه فعالیت بیشتری در این شهر داریم.

وی با اشاره به کمک‌های خوب بنیاد مستضعفان و بنیاد برکت به استان بیان کرد: ۱۰۰ کلاس درس را بنیاد علوی از طریق بنیاد مستضعفان با نعقاد تفاهم نامه‌ای برای نوسازی تقبل کرده که کار نوسازی ۳۳ کلاس درس به اتمام رسیده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی با اشاره به مشکلات کمبود فضای آموزشی در شمال شهر بیرجند به خصوص در منطقه مهر شهر بیان کرد: 7 هزار واحد مسکونی در مهر شهر داریم که ظرفیت آموزشی متناسب با این جمعیت را در این منطقه نداریم.

وی با بیان اینکه پیش بینی ما برای این منطقه بیش از ۶ هزار دانش آموز است، افزود: تا کنون 3200 دانش آموز در مدارس موجود این منطقه ثبت نام کرده‌اند.

بیکی ادامه داد: اگر ظرفیت مدارس مقطع متوسطه دوم ایجاد شود، بیش از ۶ هزار دانش آموز خواهیم داشت.

وی با اشاره به ساخت مجتمع آموزشی در مهر شهر گفت: این مجتمع با زیربنای ۱۰ هزار متر مربع با پیش بینی ۵۰ کلاس درس در سال ۹۰ آغاز شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۴۵ درصد اعلام کرد و گفت: اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد تومان برای این پروژه مورد نیاز است که امیدورایم بتوانیم با مساعدت نماینده ولی فقیه در استان و بنیاد مستضعفان هرچه سریع تر این پروژه را به سرانجام برسانیم.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 706700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =