اعتماد نوشت: روز ٦ مهرماه در جریان درگیری نیروی انتظامی ایرانشهر با فردی که مظنون به قاچاق سوخت و اتباع افغانستانی از مرز به داخل کشور بوده است، پسر بچه ٣ ساله مظنون همراه با برادر همسر او که بیگناه بودند جان‌شان را از دست دادند.

 فرد مظنون (مصطفي) شغل كاذب گازوييل‌كشي (قاچاق سوخت) يا افغان كشي (قاچاق اتباع افغانستاني از مرز به داخل كشور) داشته است.

اما آنچه بعد از اين اتفاق افكار عمومي را تحت تاثير قرار داده و باعث نگراني شده است، كشته شدن پسربچه ٣ ساله مظنون است. حوا نارويي؛ فعال اجتماعي و مسوول روابط عمومي شهر قصر قند سيستان و بلوچستان درباره خانواده مظنون مي‌گويد: «اسم پسربچه‌اي كه در اين حادثه جانش را از دست داد مرتضي بود. پدر مرتضي مظنون به سوخت بري در ايرانشهر بود و چند پرونده گازوييل‌كشي نيز در دادگاه داشت.

سا‌ل‌ها پيش متهم برادري به اسم مرتضي داشت كه در تصادفي در سال ٩٣ كشته شده بود و مصطفي به ياد برادرش اسم مرتضي را براي پسرش گذاشت. مصطفي (متهم) يك دختر سه ماهه به نام مهرسا دارد و پسر ديگر او مرتضي ٣ ساله كه كشته شد. »

مظنون در انفجار نارنجك  كشته شد
نورايي درباره حادثه آن روز كه از زبان همسر مظنون شنيده، مي‌گويد: «آن روز وقتي نيروهاي انتظامي وارد خانه مظنون شدند مرتضي (پسربچه ٣ساله) داخل حياط مشغول بازي بود كه با شليك ماموران نيروي انتظامي جانش را از دست داد. مصطفي وقتي از داخل خانه بيرون آمد و ديد كه بچه‌اش تير خورده با پدرش تماس گرفت و گفت بچه‌ام تير خورده و زخمي شده. شما بياييد بچه من را از داخل حياط ببريد بيمارستان تا نجاتش بدهند. بعد از تماس تلفني او همراه با برادر همسرش كه جواني ٢٠ ساله بود به حياط آمدند كه هر دو در انفجار نارنجك نيروي انتظامي كشته شدند. از آنجايي كه همسر و دختر ٣ ماهه مصطفي نيز در انباري خانه پنهان شده بودند به آنها آسيبي نرسيد.»

ايجاد كمپين
 حوا نورايي همچنين درباره تشكيل كمپين سه هزارنفري در ايرانشهر مي‌گويد: «بعد از اين اتفاق كمپيني براي ابراز نگراني از اين حادثه و پاسخگويي مسوولان به دست فعالان اجتماعي در ايرانشهر ساخته شده است. در اين كمپين فعالان اجتماعي ابراز ناراحتي و نگراني‌شان را از كشته شدن اين پسربچه ٣ ساله ابراز مي‌كنند.»

ابراز نگراني مردم از كشته شدن كودك سه ساله
 همچنين محمد انور اميري ديگر فعال اجتماعي كه در ايرانشهر فعاليت مي‌كند، مي‌گويد: «عكس‌هايي كه از حادثه منتشر شده نشان مي‌دهد كه متهم قصد مقاومت با ماموران نيروي انتظامي را داشته است. بعد از چند بار اخطار نيروي انتظامي او تسليم نشده. اما آنچه كه افكار عمومي را آزرده كرده كشته شدن يك پسربچه ٣ ساله است كه در اين ماجرا هيچ گناهي نداشته. مردم از روزي كه اين اتفاق افتاد در صفحه‌هاي مجازي‌شان پيام‌هايي را نوشته و منتشر كرده‌اند. حالا در شهر همهمه‌اي ايجاد شده كه چرا بايد اين اتفاق بيفتد. ما حتي پيگير اين هستيم كه فرمانده نيروي انتظامي بعد از اين حادثه توضيح كوتاهي درباره اين اتفاق به ما بدهد.

45302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 713619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
    3 2
    خانم نورایی عزیز، این متهم که 3000 میلیارد اختلاس نکرده که خانواده اش رو در نهایت امنیت به ینگه دنیا منتقل کنه قاچاق سوخت کرده، میفهمی؟ اونم چند گالن
  • بی نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
    0 0
    وقتی حرف از این چیزا میشه یاد بابک زنجانیها می افتم که هزاران میلیارد از اموال بیت المال رو تصاحب کردن که اگه نمیکردن امثال مصطفی الان یه کار درست درمون داشت و بچه شم زنده بود و بعد از فاش شدن دزدیشون کسی برای گرفتنشون یه تیر هم شلیک نکرد. رفتن در قصر یارو ازش خواهش کردن اگه زحمتی نیست تشریف بیارن زندان. حکمی که قوه قضائیه برای بد حجابی میده به مراتب بدتر از حکم صوری اعدامیه که برای بابک زنجانی داده.
  • بی نام IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
    0 0
    قاچاق گازوئیل احتمالا در حد محدود و چنین عملیات نظامی نارنجک و .... جالبه واقعا. مظنون اسلحه داشته؟
  • بی نام IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
    0 0
    نارنجک برای گازوييل‌كشي واقعاً این مملکت سرزمین عجایبه