۰ نفر
۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰
نذر کتاب برای اربعین را فراموش نکنید

برای نذر کردن و نذری دادن به‌ویژه در مناسبت‌های خاصی چون ایام اربعین به شیوه‌های دیگر هم فکر کنیم.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی موسسه امام موسی صدر، عموم مردم در برخی مناسبت‌های خاص مذهبی مانند ایام محرم و همچنین اربعین حضرت سیدالشهدا که روزهای شور و شعور حسینی است، بیشتر از همه اوقات سال مردم نذر می‌کنند.

در این دهه نگاه و رویکرد متفاوتی به نذری دادن بین گروه‌های مختلف به خصوص جوان‌ها رواج پیدا کرده است. برخی از این شیوه نذری به نذر فرهنگی یاد می کنند که با شیوه رایج نذر مواد خوراکی متفاوت است و از نذر کردن وقت و مهارت و آموزش دادن تا نذر کتاب و تکثیر مفاهیم آموزنده را شامل می‌شود.

روی آوردن به شیوه‌ دیگر نذری‌ها به‌خصوص نذر کتاب با توجه به آمار پایین کتابخوانی در کشور، به‌جز افزایش دانش شخصی مخاطبان، کمک شایانی نیز به بالا رفتن سطح فرهنگ عمومی جامعه می‌کند.

قطعا اگر در مناسبت اربعین به افرادی که در مجالس عزاداری گردهم می‌آیند، کمک کنیم تا با مطالعه کتاب‌های مفید منتشر شده درباره نهضت حسینی اطلاعات و آگاهی بیشتری در این باره پیدا کنند، توجه به حضرت سیدالشهدا و نهضت او را، از محدوده ماه محرم و صفر به روزهای بیشتری سرایت داده‌ایم.

موسسه امام موسی صدر نیز همانند سال گذشته که در چند نوبت پیشنهاد نذر کتاب داد و با استقبال مخاطبان روبرو شد، به مناسبت اربعین نیز کتاب های کوچک مربوط به نهضت امام حسین(ع) و حضرت زینب (س) را معرفی می کند.


حسین وارث انبیا

این کتاب دربردارنده یکی از سخنرانی‌های امام موسی صدر درباره قیام عاشورا است. کتاب ۳۲ صفحه دارد و با قیمت ۱۵۰۰ تومان عرضه شده است. 

زینب شکوه شکیبایی

این کتاب کوچک دربردارنده دو سخنرانی امام موسی صدر درباره نقش حضرت زینب در قیام امام حسین است. کتاب ۳۸ صفحه دارد و با قیمت ۱۵۰۰ تومان عرضه شده است. 

یاری زینب(س)

این جزوه کوچک شامل سخنرانی امام موسی صدر در باشگاه فرهنگی امام صادق(ع) لبنان درباره حضرت زینب(س) است. جزوه در ۲۳ صفحه و با قیمت ۱۰۰۰ تومان عرضه شده است. 

برای خرید اینترنتی این کتاب‌ها می‌توانید به این لینک مراجعه کنید و برای خرید غیر اینترنتی در ساعات اداری ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر با مؤسسه (۳ - ۸۸۴۹۴۱۶۲) تماس بگیرید.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 721663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =