افزایش ۲۳ میلیارد ریالی اعتبارات اشتغال زایی بیجار

فرماندار شهرستان بیجار از افزایش چشمگیر اعتبارات اشتغال زایی فراگیر شهرستان و روستاها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از بیجار، بیژن زندیه فرماندار شهرستان بیجاردر جلسه کارگروه اشتغال شهرستان که با حضور مسئولین ونماینده ادارات در سالن جلسات شهدای گمنام فرمانداری برگزار شد اظهار داشت:دولت از ظرفیت استخدامی محدودی برخوردار است وما با نرخ بیکاری جوانان وتحصلیکرده روبرو می باشیم رفع این مشکل نیازمند ایجاد شرکت وکارگاه های تولیدی است ودستگاه ها وادارات مرتبط باید منعطف تر برخورد کنند.

وی افزود:بسیاری از سرمایه گذاران ما در پیچ وخم بوروکراسی های ادارای ورفت وآمدها خسته شده وعطای کار رابه لقای آن می بخشند.
زندیه گفت :برای تقویت اشتغال زایی در شهرستان وروستا باید زیر ساخت ها را تقویت وتامین کنیم و این همت بلند مدیران را می طلبد.

این مقام مسئول بااشاره به ایجاد امیدبه اشتغال در بین جوانان روستایی عنوان داشت:در توسعه روستایی اعتبارات بسیار چشمگیری وجود دارد که استفاده از این اعتبار درایت مدیران را می طلبد.

فرماندار بیجار به پتانسیل های موجود در شهرستان گریزی زد وگفت:علی رغم وجود پتانسیل ها وزیر ساخت های مطلوب در سطح شهرستان روستاهای ما پیشرفت چشمگیری صورت نگرفته است.
وی ادامه داد:اگر توسعه روستاهای را در نظر بگیریم باید زیر ساخت هارا تقویت وزمینه اشتغال را فراهم کنیم ،تا افراد در روستاها بمانند وآنجا را آباد کرده وروستاها از حالت مهاجر فرستی خارج شده وپدیده مهاجرت معکوس را شاهد باشیم که عمران وآبادی راهم به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به پدیده مهاجرت معکوس گفت:روستاهای شهر حسن آباد یاسوکند باتوجه به وجود معادن صبانور وکیمیا معدن نقش بسیار موثری را در مهاجرت معکوس ایفا کرده اند وبسیاری از افراد به روستاها بازگشته وزندگی می کنند.
زندیه افزود:مهاجرت مردم از روستا به شهر باعث شده است که از ۲۳۰روستای شهرستان فقط۱۹۰ روستا به علت کمبود جمعیت از نعمت گاز برخوردار شوند.

فرماندار بیجار گفت :سهم استان کردستان از ردیف اعتبارات فراگیر ۶۲میلیارد تومان وسهم شهرستان بیجار ۲۳ میلیارد تومان است که مبلعی قابل توجه است.

زندیه بیان داشت:دولت در نطر دارد با تخیفی ویژه ۲تا هشت درصد از اهدای تسهیلات اشتعالزایی در شهرها وروستاها فرصتی برای اشتعال فراگیر نیروهای ۱۵ تا۳۵ سال رافراهم کند.

این مقام مسئول در ادامه به سهم اشتغال استان کردستان پرداخت و بیان کرد:سهم استان کردستان از اشتغال بیست ودو هزار ودویست ونود پنج نفر است وادارات کمیته امداد،بهزیستی و بنیاد شهید از امتیازات ویژه ایی برخوردار می باشند.

فرماندار بیجاربا بیان اینکه اعتبارات بسیار چشمگیری برای توسعه روستایی واشتغال زایی تعریف شده است عنوان کرد:مدیران باید تمام تلاش خود را برای توسعه وآبادانی روستاها به کار بندند زیرا که استاندار محترم ملاک کارآمدی مدیران شهرستان را بر اشتغال زایی وخروج از رکود وبیکاری قرار داده است.

زندیه گفت :تمامی تسهیلات در نظر گرفته شده برای روستاییان با نرخ ۶ درصد بوده وبا عاملیت بانکهای ملی ،رفاه کارگران،ملت،تجارت،توسعه تعاون،کشاورزی،سپه پرداخت خواهد شد.

وی از دونوع سقف تسهیلات ویژه کارافرینی خبر داد وگفت :طرحهای اشتعال زایی کمتر از۲۵۰میلیون تومان در کارگروه اشتغال شهرستان بررسی وبه تصویب خواهد رسید وطرح های بیش از ۲۵میلیون پس از بررسی در کارگروه شهرستان جهت دریافت تسهیلات به کارگروه استان معرفی خواهند شد.
وی در پایان به تشکیل کارگروه اشاره کردو عنوان داشت :کارگروهی جهت بررسی از کارشناسان خبره تشکیل خواهد شد تا در ادامه روند کار وسرعت ان موثر واقع شود.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =