باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء گفت: آمادگی کامل داریم تا بلافاصله پس از آواربرداری بازسازی مناطق خسارت دیده را آغاز کنیم.

سردار سرتیپ عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ع) با اشاره به وجود برخی مشکلات در روستاهای خسارت دیده اصافه کرد: برخی روستاها ۱۰۰ درصد تخریب شده است، اما با تمهیداتی که صورت گرفته مشکلات چادر، پتو، تغذیه رفع شد و ما روزانه حدود ۱۵ هزار غذای گرم را بین مردم توزیع می کنیم.

سردار عبداللهی با بیان اینکه با تمهیدات لازم مشکل آب مصرفی نیز رفع شده است، افزود: ۱۰کامیون اقلام مورد نیاز مردم از قبیل چادر، پتو و لوازم مصرفی بارگیری و بین مردم تقسیم شد.

وی تصریح کرد: بخش بزرگی از مشکلات مربوط به روستاها بوده که حوزه تقسیم بندی ما است. آواربرداری ها شروع شده و مشکل خاصی در تجهیزات، امکانات و ماشین آلات نداریم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ع) با تاکید بر اینکه ۵۰۰ دستگاه مهندسی از قبیل بیل مکانیکی، لودر، کمپرسی در مناطق مختلف زلزله زده حضور دارند اذعان داشت: حدود۳۰ دستگاه آمبولانس نیز در مناطق مختلف حضور داشته و از لحاظ ماشین آلات مهندسی هیچ مشکلی نداریم و قرارگاه سازندگی پوشش لازم را صورت می دهد.

سردار عبداللهی ادامه داد: در پروژه مرزی که حدود ۶۵۰ کیلومتر را در دستور کار داریم؛ نیروی انسانی و ماشین آلات مربوطه تدارک دیده شده ولی باید به فکر اسکان دائمی مردم زلزله زده باشیم. با توجه به سردی هوا باید هر چه زودتر این مشکل از طریق مسئولین حل شده و فکری اساسی برای این منظور صورت گیرد. بیش از۱۶۰روستای بزرگ وجود دارد که برخی از روستاها بیش از ۱۶۰ خانوار در آنها مستقر هستند که برخی از آنها حدود۸۰درصد تخریب شده است.

وی ادامه داد: دولت با تدبیر، سرعت بالا، زمان بندی کوتاه و تزریق منابع مالی و گسیل نیروی اجرایی به بازسازی مناطق بپردازد.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =