۰ نفر
۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۵

«خبرجنوب» نوشت: پسرجوان برای اخاذی از دختری، تلگرام وی را هک کرد.

ماجرای اقدام خلافکارانه این هکر هنگامیفاش شد که دختر جوان از اتفاقات عجیب و غریب در تلگرام خود به ستوه آمد و با مراجعه به دادسرا از بازپرس و پلیس فتا برای حل مشکلش یاری خواست.
وی در شکایت خود مدعی شد که از چند روز قبل پیامهای نامفهومیبه تلگرام او ارسال میشود در حالی که او از موضوع بی خبر است.
وی در باره جزئیات ماجرا گفت: چند روز قبل پیامی برای خط تلگرام من ارسال شده و در آن درخواست شده بود تا برای به روز رسانی برنامه تلگرامم رقمیرا برای آن خط ارسال کنم.من نیز این کار را کردم بعد از آن متوجه شدم صفحه تلگرام من هک شده و عکس هایی که در گوشی من بوده برای فردی ارسال شده است.از این رو تقاضای رسیدگی به پرونده را دارم.
با توجه به این اطلاعات تیمیاز کارشناسان پلیس برای ردیابی هکر ناشناس وارد عمل شدند.
پس از دریافت این شکایت از دادسرا بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان فارس قرار گرفت. در ادامه نیز با بررسیهای فنی و تخصصی مشخص شد متهم با شیوه ای ماهرانه به صفحه تلگرام شاکی دسترسی پيدا كرده است.بنابراین پس از بررسیهای تخصصی صورت گرفته متهم شناسایی و پس از هماهنگی با بازپرس همزمان با جمعآوری سیستمهای رایانهای به اداره پلیس منتقل شد.
متهم پس از حضور در پلیس فتا و در تحقیقات به عمل آمده از سوی کارشناسان ضمن اعتراف به جرمش اعلام کرد: برای اینکه بتوانم از آن دختر اخاذی کنم مدتی قبل کدی را برای او ارسال کردم و از او خواستم برای به روز رسانی تلگرام خود آن کد را وارد کند. از این طریق توانستم تلگرام او را هک کرده و به عکس های شخصی اش دسترسی پیدا کنم.
متهم که از اقدام خود ابراز پشیمانی میکرد در ادامه به مأموران گفت: هدفم از این کار اخاذی از دختر جوان بود. با توجه به اعترافهای متهم، پرونده برای تصمیمگیری به دادسرا ارسال و قرار است پس از تکمیل تحقیقات برای وی قرار مناسب صادر شد.
هشدارهای مهم پلیس
امروزه سودجویان، ابزارهای ارتباطی را در راستای اهداف و نیات شوم خود به کار گرفته و از این راه اقدام به فریب هموطنان میکنند.
کلاهبرداریهای تلفنی و پیامکی از نمونههای رایج اینگونه کلاهبرداریها هستند که روز به روز در حال گسترش است پس باید توجه داشت در تمامی این کلاهبرداریها که با شیوههای مختلفی در حال انجام است سودجویان از شگردی خاص به نام « مهندسی اجتماعی» در تمامیکلاهبرداریهای تلفنی استفاده می کنند.
به علت در دسترس بودن وسایل ارتباطی از قبیل تلفن، تلفن همراه و دیگر وسایل امکان انجام این کلاهبرداریها برای همگان امکانپذیر است.
دیگر آنکه در برقراری ارتباط امکان شناسایی و تشخیص هویت تماس گیرنده برای افراد وجود ندارد. اشخاص برای جلوگیری از بروز این کلاهبرداریها باید توجه داشته باشند که در هنگام تماس اگر قادر به شناسایی فرد تماس گیرنده نبودند ، خواسته های
وي را عملی نسازند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =