دریافتی ماهانه ۸۰ درصد از جامعه کارگری همدان کمتر از یک میلیون تومان است

رئیس خانه کارگر استان همدان گفت: امیدواریم در قانون ششم توسعه کشور، قانون نظام هماهنگی دریافتی کارگران اجرا شود، چرا که در حال حاضر 80 درصد از کارگران زیر یک میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند که با تصویب این قانون وضعیت معیشتی کارگران سامان خواهد گرفت.

به گزارش خبرآنلاین از همدان ؛ چنگیز اصلانی، رئیس خانه کارگر استان که ظهر امروز در سالروز تصویب قانون کار سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: قانون کار یک قانون حداقلی است که در کشور تصویب، ابلاغ و باید اجرا شود اما تاکنون متاسفانه اجرا نشده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال تشکل‌های کارگری استان همدان خواستار تجمع بزرگ جامعه کارگری در میدان امامزاده عبدالله(ع) شدند اما فرمانداری همدان با این تجمع که حق کارگران است، مخالفت کرد.

اصلانی، تصریح کرد: 248 هزار کارگر در استان همدان به صورت قراردادی کار می‌کنند، که متاسفانه با دغدغه‌هایی چون رکود و بحران اقتصادی در کشور مواجه هستند.

رئیس خانه کارگر استان همدان با اشاره به اینکه 2 میلیون و 430 هزار تومان طبق قانون کار حداقل حقوق ماهیانه یک کارگر باید باشد، افزود: هم اکنون 80 درصد از بازنشستگان جامعه کارگری استان کمتر از یک‌میلیون تومان حقوق دریافت می کنند که نشان می دهد برای قشر کارگر امنیت زندگی آسوده وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تبصره 2 ماده 7 قانون کار حداقل دریافت دستمزد، بیمه، مدت قرارداد، ایمنی شروع و اتمام کار را برای کارگران مشخص کرده است، ادامه داد: دولت باید با توانمندی، دانایی و تدبیری که در تصویب این قانون وجود دارد بداند که امنیت، کار و تلاش را در کشور ایجاد می‌کند.

اصلانی با اشاره به اینکه در سی و هشت سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی قشر کارگران سربازان جبهه اول اقتصاد مقاومتی هستند، خاطرنشان کرد: باید اجرای قانون برای همه اقشار سهل و آسان و تشکل‌های کارگری تصمیم گیرنده درآمدهای خود باشند و به کسی اجازه ندهیم که مقرری زندگی کارگران را مشخص کند.

وی با بیان اینکه افراد بیمه‌دهنده به سازمان تامین اجتماعی استان همدان به زیر منفی رسیده‌اند، یادآور شد: براساس گزارش سازمان تامین اجتماعی سال گذشته درآمد این سازمان 600 میلیارد تومان بوده که با وجود یک‌هزار میلیارد تومان خرج، 400 میلیارد تومان نیز قرض کرده تا بتواند دخل و خرج خود را یکسان کند.

رئیس خانه کارگر استان همدان با اشاره به اینکه سابق بر این 17.5 نفر به سازمان تامین اجتماعی بیمه می‌دادند و تنها دو نفر حقوق از این سازمان دریافت می کردند، اضافه کرد: سازمان تامین اجتماعی متعلق به قشر کارگر است و مجلس شورای اسلامی و دولت باید بداند که بیمه این سازمان متعلق به قالیباف، راننده و... نیست و این افراد سربار این سازمان هستند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =