ایسنا به نقل از سی ان بی سی نوشت:برخلاف انتظارها، ارز پیشتاز دیجیتالی در سال ۲۰۱۸ بیت کوین نخواهد بود.

با شروع سال ۲۰۱۸، داغ ترین ارز دیجیتال ارزی به نام "استل لار" بوده است که ارزش آن از روز جمعه تاکنون ۶۵ درصد جهش داشته که باعث شده است این ارز در زمره ۱۰ ارز باارزش دیجیتالی جهان قرار گیرد.

بنا بر آمار "کوین مارکت کپ"، دیروز این ارز با بازاری به ارزش ۱۰ میلیارد دلار، در رده هشتمین ارز دیجیتالی جهان قرار داشت و با ۱۷.۵ درصد افزایش به نسبت روز قبل از آن به ۵۶.۴ سنت رسیده است.

استل لار تحت شبکه بلاک چین کار می‌کند که بیت کوین نیز از آن بهره می‌گیرد؛ با این حال به گفته وب سایت استل لار، برخلاف ارز معروف بیت کوین،  معاملاتی که به وسیله این ارز انجام می شود بین دو تا ۵ ثانیه تسویه می‌شود و به کاربران اجازه می دهد تا به سرعت ارزهای مورد حمایت دولت ها را با یکدیگر مبادله کنند؛ مثل تبدیل دلار به یورو. مسکوکات استل لار "لومنز" و یا "ایکس.ال.ام" نامیده می شوند.

بیت کوین که با در اختیار داشتن بازاری به ارزش ۲۳۲ میلیارد دلار بزرگ ترین ارز دیجیتالی دنیاست، طی دو هفته اخیر از ادامه حرکت رو به جلوی خود باز مانده است و در معاملات با ۱۲ درصد کاهش نسبت به هفته گذشته به ۱۳۸۸۰ دلار رسیده است.

اگرچه بیت کوین توانست در ۱۲ ماه گذشته با افزایش ۱۹۰۰ درصدی، بیش ترین توجه را به خود جلب کند، ولی ۲۰۱۷ را باید سال ارز "ریپل" دانست. این ارز در سال گذشته با رشد بالایی به ۲.۳۰ دلار رسید و در رده دومین ارز از نظر حجم بازار با ۹۴.۶۵ میلیارد دلار ارزش قرار گرفت. این ارز با دو درصد افزایش در اخرین مبادلات به ۲.۴۴ دلار رسید.

همانند استل لار، ریپل نیز بر روی پرداخت ها متمرکز است. این ارز که توسط یک استارت آپ سان فرانسیسکویی معرفی شده است با موسسات مالی از کره جنوبی و ژاپن برای استفاده از این ارز همکاری می کند.

در همین حال، ارز "اتریوم" با ۱۷.۵ درصد افزایش به بالاترین قیمت خود رسیده و ارزش آن به ۹۰۸.۱۲ دلار رسیده است؛ با این حال، کماکان این ارز در رده سومین ارز دیجیتالی قرار دارد.

ارز دیجیتالی "لیت کوین" هم با ۱۴ درصد افزایش به ۲۶۱ دلار رسید ولی ارزش آن کماکان ۱۰۰ دلار پایین تر از بالاترین رکورد خود در اواسط ماه دسامبر است. این ارز با در اختیار داشتن بازاری به ارزش ۱۴ میلیارد دلار، ششمین ارز بزرگ دیجیتالی دنیاست.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 743173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =