«خبرجنوب» نوشت: مدیرعامل شرکت ب.آ گفت: برای اولین بار یک گروه شامل غذاهای ایرانی را آماده ثبت اختراع کردیم اما بعد از 3 ثبت اختراع، جلوی ادامه کار را گرفتند.

جمال رازقي در مراسم افتتاح مركز تبادل تكنولوژي اظهار داشت: بخش خصوصي براي ثبت اختراع دچار مشكلات جدي است و كوتاه شدن راه اختراع نياز به پشتيباني و حمايت دولت دارد.
وي با بيان اين كه اگر اين مسير كوتاه نشود هزينه بزرگي را به كالاي ايراني تحميل مي كند، اضافه كرد: دو سال تمام با صرف هزينه زياد با تعداد زيادي كارشناس داخلي و خارجي مواد غذايي جديد توليد كرديم اما واحدهاي توليدي ديگري بعد از اين قضيه وارد شده و ماهيت كالا را عوض كردند.
مدير عامل شركت ب.آ با بيان اين كه ثبت اختراع در ايران كاري بسيار سخت، زمان بر و همراه با بروكراسي اداري و سليقه گرايي است، افزود: آمادگي دارم مستندات تمامي اين موارد را ارايه دهم كه همان گونه كه اشاره شد بروز مشكل در ثبت اولين گروه غذاهاي ايراني از جمله آن است.
وي با بيان اين كه واحدهاي توليدي براي ثبت علائم تجاري مشكل دارند، افزود: 38 سال است كه فعاليت توليدي دارم و به خوبي مي بينم كه در اين مسير دلال ها وسط افتاده اند و پول هاي بزرگي گرفته و كارهاي عجيب و غريب مي كنند، متاسفانه فساد اداري در همه اركان مملكت ايجاد شده و راه اندازي شعبه اي از اداره ثبت اختراعات در اتاق بازرگاني شيراز مي تواند بخشي از اين مشكل را حل كند.
ریيس اتاق بازرگاني شيراز ادامه داد: راه اندازي اين مكان هيچ هزينه اي براي دولت ندارد و اتاق بازرگاني تمامي هزينه ها اعم از تخصيص مكان و تامين نيروي انساني و تجهيزات را بر عهده مي گيرد.
وي با بيان اين كه به دنبال دانش بنيان كردن فعاليت هاي اتاق بازرگاني است گفت: راه اندازي مركز تبادل تكنولوژي و دفتر استاندارد سازي در اين مراسم هم قدمي در اين مسير است.
رازقي ايجاد دبيرخانه شوراي پژوهشي، دبيرخانه شوراي گفت و گو، دبيرخانه كميسيون هاي تخصصي و دفتر مطالعات اقتصادي و اجتماعي و دفتر پايش فضاي كسب و كار را از جمله اقدامات اتاق بازرگاني شيراز براي بهبود فعاليت هاي اين اتاق و دانش بنيان كردن حركت ها برشمرد.
ریيس اتاق بازرگاني شيراز خاطر نشان كرد: تلاش براي انتقال تكنولوژي هاي روز دنيا و دانش فني استفاده از فناوري هاي نوين در كسب و كار، تلاش براي ايجاد زمينه به منظور فعاليت هر چه بهتر استارت آپ ها در فارس از جمله رويكردهاي دفتر تبادل تكنولوژي است همچنين با راه اندازي دفتر استاندارد سازي در اتاق بازرگاني اين اميد را داريم تا صادرات رونق بيشتري پيدا كند.
وي همچنين از تشكيل شوراي جوانان اتاق بازرگاني در آينده نزديك خبر داد و اظهار اميدواري كرد اين شورا بتواند به كسب و كار جوانان رونق بدهد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 745015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =