۰ نفر
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۰

ایرنا نوشت: مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه جشن های شعبانیه به صورت مردمی و خودجوش برگزار می شود گفت: حدود 50 جشن محوری در نقاط مختلف شهر کرمان برگزار می شود.

مهدی صدفی روز یکشنبه در نشست خبری به منظور تبیین و تشریح اقدامات ستاد شعبانیه افزود: مهدیه مسجد صاحب الزمان (عج)، مسجد جامع، تکیه جان نثاران، مسجد قائم (عج)، مسجد ده بالا، سیدی، صفه عزاخانه، مسجد طفلان مسلم، میعادگاه نماز جمعه و سایر اماکن، مکان های محوری برگزاری جشن نیمه شعبان سال جاری در شهر کرمان است.
وی اظهار کرد: جشن نیمه شعبان در مهدیه مسجد صاحب الزمان (عج) به مدت 2 شب و همراه با نورافشانی و در مصلی امام علی (ع) شهر کرمان از ساعت 10 و 30 دقیقه روز ولادت امام زمان (عج) برگزار خواهد شد.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: جلسات پرسش و پاسخ و نشست های بصیرتی و علمی در مراکز عمومی، مذهبی و دستگاه های اجرایی همراه با تشکیل حلقه های معرفتی و دعای ندبه نیز در نیمه شعبان سال جاری برگزار خواهد شد.
وی به دعوت از سخنرانان و بهره گیری از فضای مجازی در راستای ترویج فرهنگ مهدویت به عنوان دیگر اقدامات ستاد شعبانیه استان کرمان اشاره کرد.
صدفی با بیان اینکه وجود اهل بیت (ع) سرمایه ای ارزشمند برای مسلمانان است تصریح کرد: باید در راستای ترویج فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بیش از پیش تلاش کنیم و بزرگداشت آن بزرگواران به نوعی تعظیم شعائر دینی و مذهبی است.
وی اعیاد شعبانیه بویژه جشن نیمه شعبان را در آموزه های دینی ما فرهنگی ارزشمند عنوان و اظهار کرد: جشن های این اعیاد قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با تفاوت هایی برگزار می شد.
وی گفت: جشن نیمه شعبان امروز نیز با محتوای بهتر و تاثیرگذارتر و با شیوه های جدید و به منظور شناخت صحیح شخصیت حضرت مهدی (عج) و حرکت در راستای تعجیل در ظهور این امام همام برگزار می شود.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه شناخت امام زمان (عج) از وظایف منتظران واقعی آن حضرت است گفت: همه باید با وظایف منتظران واقعی آشنا شوند و یکی از دسیسه های دشمنان مکتب تشیع این است که مراسم مذهبی را از مسیر صحیح و مناسب خود منحرف کنند.
وی به تلاش دشمن در راستای کاهش محتوا و تاثیرگذاری برنامه های دینی و مذهبی با وارد کردن برخی خرافات اشاره و اظهار کرد: دشمن می خواهد ما را از مسیر اصلی این جشن ها منحرف کند لذا نباید بگذاریم این خرافات به جشن ها وارد شود.
وی بر جلوگیری از وارد شدن آلودگی، گناه و خرافات به جشن های دینی و مذهبی تاکید کرد و افزود: برخی سودجویان در گذشته با تبلیغات ناصحیح و حرکاتی که در شان امام زمان (عج) نبود می خواستند این مسیر را منحرف کنند.
صدفی، معرفت و شناخت امام زمان (عج) را ضروری عنوان و اظهار کرد: شناخت حضرت مهدی (عج) جایگاه ویژه ای دارد و تبیین ابعاد وجودی آن حضرت از جمله وظایف منتظران واقعی است.
وی با بیان اینکه در گذشته بیشتر به شکل ظاهری برگزاری جشن ها توجه می شد گفت: باید جلسات معرفتی را جدای از اجرای مراسم دینی و مذهبی و جشن ها تقویت کنیم.
وی با بیان اینکه تا سال های گذشته از آموزه های مهم اعمال شب نیمه شعبان غافل بوده ایم تصریح کرد: دعا، مناجات و استغاثه و برپایی احیاء نیمه شعبان از جمله این آداب است که در سال های اخیر نسبت به گذشته بیشتر به آن پرداخته شده است.
رئیس ستاد شعبانیه استان کرمان همچنین دعا برای تعجیل در ظهور امام زمان (عج) را دعا برای کل جهان بشریت دانست و افزود: ظهور حجه ابن الحسن العسکری نجات از ظلالت را برای همگان به همراه خواهد داشت.
وی بر ضرورت معرفت شناخت امام زمان تاکید کرد و گفت: این حدیث که 'اگر فردی در هر عصر و زمانی بمیرد و امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است' بر اهمیت این موضوع می افزاید.
صدفی دعا برای ظهور امام زمان (عج) را نماد جشن های مردمی نیمه شعبان عنوان و اظهار کرد: مهمترین برنامه ما در ستاد شعبانیه افزایش تقویت و رونق دادن این حرکت مردمی و خودجوش و ساماندهی برنامه هاست.
وی گفت: عده ای سودجو که از هر فرصتی در راستای مطامع و انگیزه های خائنانه خود استفاده می کنند لذا در جشن های نیمه شعبان نیز اقدام به سودجویی می کنند که باید جلوی این سوء استفاده گرفته شود.
وی بیان کرد: کمک به تامین محتوای برنامه های جشن های نیمه شعبان از طریق دعوت از کارشناسان انجام می شود و مشارکت مراکز و دستگاه های اجرایی برای هرچه باشکوه تر برگزار کردن آیین های مذهبی ضرورت دارد.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان همچنین بر شرکت در انتخابات تاکید کرد و گفت: انتخابات عرصه و رویدادی سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی انتخابات را سرنوشت ساز دانست و افزود: اقتدار نظام به دلیل حضور مردم در صحنه های مختلف نظام است.
وی با تاکید بر انتخاب نامزد اصلح گفت: حضور مردم پای صندوق های رای امری مهم است که اصحاب رسانه می توانند به احقاق این مهم کمک کنند.
صدفی بیان کرد: باید فردی را انتخاب کنیم که شاخص های مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی از جمله اخلاص، تدین، پرهیز از اشرافی گری، مدیریت، انقلابی بودن، دفاع از حقوق جمهوری اسلامی و محرومان و مستضعفان را داشته باشد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 662879

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =