شهردار مادوان گفت که کمبود فضای آموزشی به یکی از معضلات و چالش‌های جدی در این شهر تبدیل شده به‌گونه‌ای که حدود نیمی از جمعیت دانش آموزی، خارج از شهر و در روستاهای اطراف و یا شهر یاسوج تحصیل می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج، داریوش جهانبخش روز جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت که شهر مادوان اکنون با جمعیت دانش آموزی افزون بر سه هزار نفری خود دارای کمتر از چهار هزار مترمربع فضای آموزشی است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که بر اساس استاندارد باید بیش از ۱۵ هزار مترمربع در این شهر فضای آموزشی موجود باشد. در حالی که شهر مادوان با جمعیت بالای ۱۸ هزار نفر اکنون با کمبود فضای آموزشی مواجه است اما به گفته مسئولان آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برخی مکان‌های آموزشی اکنون با کمبود دانش آموز مواجه هستند.

به گفته شهردار مادوان  هم اینک پنج مدرسه یک دانش آموزی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد. شهردار مادوان انباشت زباله‌ها و عدم تعیین حریم شهری را از دیگر معضلات و دغدغه‌های جدی شهروندان این شهر دانست و گفت: در حالی که سرانه تولید زباله برای هر نفر باید کمتر از ۷۰۰ گرم باشد اما اکنون روزانه بیش از ۱۲ تن زباله در شهر تولید می‌شود.

جهانبخش با اشاره به اقدام‌های انجام شده شهرداری مادوان ظرف یک سال گذشته نیز گفت: افزون بر پنج هزار و ۴۰۰ متر مربع جدول گذاری انجام شده است.

وی تصریح کرد که بیش از ۶۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیرسازی و ۶۲ هزار مترمربع آسفالت معابر در این مدت در شهر مادوان انجام شده است.

جهانبخش مبلغ هزینه شده برای این کارهای عمرانی و خدماتی در مادوان را افزون بر ۱۶ میلیارد ریال ذکر کرد. وی راهکار خروج از مشکلات و چالش‌های فرا روی شهر مادوان را الحاق این شهر به یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد دانست و گفت که بر اساس ارزیابی‌ها و نظرسنجی‌ها بیش از ۸۰ درصد مردم و شهروندان نسبت به الحاق مادوان به یاسوج ابراز رضایت دارند.

بسیاری از کارشناسان شهرسازی و مسئولان فعلی دولت یازدهم در کهگیلویه و بویراحمد معتقدند که تبدیل مادوان به شهر از همان ابتدا کاری غیراصولی، بدون برنامه ریزی، ضوابط فنی و شهرنشینی بوده است. مادوان هشت سال پیش به شهر تبدیل شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 681692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =