۰ نفر
۲۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲

عبدالله ناصری*

شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به عنوان نهاد مرجع جريان اصلاح‎طلبي در سه انتخابات گذشته، محوريت اين جريان را در سطح کشور در اختيار داشت و نقش اثرگذاري ايفا کرد.

از آنجا که تنها ديکته ننوشته بي غلط است، بديهي است که برخي دوستان ايراداتي به تصميمات اين شورا دارند. اکنون که فضاي انتخاباتي فروکش کرده فرصت خوبي است تا جبهه اصلاحات به آسیب شناسی عملکرد خود در دوره انتخابات بپردازد. شوراي عالي سياستگذاري اصلاح طلبان یک برنامه‌ریزی مشورتی در دستور کار خود دارد تا یک بازنگری با حفظ ساختار در اين شورا انجام شود، به طوریکه مرکز ثقل کانون اصلی و ساختار اصلی شورای عالی سیاستگذاری، بیشتر احزاب و نهادهای حقوقی باشند و در کنار آن افراد حقیقی تأثیرگذار منطقه ای و ملی نيز قرار گیرند. در این بازنگری احزابی که تأثیر ماهوی در بینش اجتماعی و توسعه گفتمان اصلاحات دارند و همین طور از قدرت اجتماعی بیشتری در سراسر کشور برخوردارند، طبیعتا جایگاه برتری نسبت به احزاب جدید التاسیس یا کم اثر یا کم دامنه خواهند داشت. به عبارت ديگر احزابی که در طول سال تأثیرگذار، فعال و با نشاط هستند، باید حد و اندازه‌شان نسبت به احزابی که بسیار محدودترند و فقط در کارزار انتخاباتی بروز و ظهور پیدا می کنند، مشخص باشد. این نکته حتما در کمیت افراد وابسته به یک حزب در درون شورای عالی سیاست گذاری تأثیرگذار خواهد بود.

به اين ترتيب نهايتا در نتيجه اين بازنگري تعداد نمایندگان احزاب تأثیرگذار اصلاح طلب در شورای عالی سیاستگذاری بیشتر می شود.

این بازنگري مورد اجماع همه دوستان در شورای مشورتی است تا احزابی که قدمت، سابقه و تأثیرگذاری بیشتری دارند، از امکانات مادی، معنوی و گفتمانی برخوردار هستند و در کارزارهای انتخاباتی، وسط میدان حضور دارند؛ بتوانند حضور بیشتری در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان داشته باشند.

کارگروهی در شورای مشورتی اصلاح طلبان با هماهنگی آقای دکتر عارف در حال تشکیل است تا با تمرکز و لحاظ محوریت احزاب اصلاح طلب و شخصیت‌های ملی، حفظ ساختار و ریاست آقای عارف، ترکیب نیروی انسانی شورای عالی سیاستگذاری تغییر کند؛ اما ماهیت و مأموریت این شورا تغییر نخواهد کرد. در واقع ترکیبی تعیین خواهد شد که این مسائل حاشیه ای درباره فهرست شورای شهر دیگر در افکارعمومی یا در شبکه های اجتماعی اتفاق نیفتد و رسانه های رقیب نتوانند بهره برداری کنند.

*عضو شورای مشورتی اصلاحات

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 687408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =