دومین نمایشگاهِ سرامیک بنیان تحت عنوان «مرز»، از سوی آکادمی هنرهای تجسمی «آد» به دبیری رجحانه حسینی، روز جمعه سی تیرماه در گالری‌های خانه هنرمندان ایران گشایش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایشگاه سرامیک «مرز» که پس از اولین نمایشگاه سرامیک بنیان با عنوان «شکستنی» در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود، دارای سه بخش گردآوری شده، بین‌الملل و فراخوان است.

بخش فراخوان این نمایشگاه به داوری هلیا دارابی، سیامک دل‌زنده، امید قجریان و کامبیز موسوی‌اقدم برگزار شده است، در بخش گردآوری شده با کیوریتوری رجحانه حسینی، ندا رضوی پور، زروان روح بخشان و بهداد لاهوتی از هنرمندان دعوت به عمل آمده است.

هدف این است که هنرمندان با در نظر داشتن ایجاد انگیزش برای کاربردی وسیع‌تر از سرامیک در حکم رسانه‌ای با قابلیت‌های ویژه در حوزه تجسمی با نمایشگاه سرامیک بنیان «مرز» همراه شوند.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه چنین آمده است:

«تعیین مرزها تأثیر به‌سزایی در روابط انسانی به‌لحاظ جغرافیایی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و هنری داشته و دارد. انسان‌ها زمانی با مرزبندی‌های خود در بسیاری از مسائل به‌سوی جامعه پیشرفته گام برداشته‌اند و گاه نیز با شکستن آن؛ شاید آنگاه که مرز انسانیت با مرزهای جغرافیا، نژاد یا جنسیت تعیین شد، یا مرز ‌اخلاق از کمال‌گرایی به نسبی‌گرایی تغییر جهت داد، یا مرزهای مدرنیته با دوری از سنت‌ها قرار داد شد، یا آنگاه که مرزهای هنر از ناهنر تنها به زیبایی در اثر هنری تقلیل یافت... معتقدیم هنرمند امروزی می‌تواند با دیدگاهی تأثیرگذار، حدود و حضور مرزها را به چالش کشیده یا آنها را برای جهان آرمانی انسان تثبیت کند...

...مقصود از سرامیک بنیان ،یا سرامیک در تعریف گسترده آن را می‌توان، شی، تصویر، صدا، یا ویژگی‌هایی دانست که، حس، یاد، خاطره‌ای تاریخی یا منطقی از یک جسم سرامیکی را برای مخاطب تداعی کند. بدین ترتیب، وفاداری به ذات سرامیک، یا مخدوش کردن مرزهای مستتر در اصول اولیه سرامیک که در جهت گسترش تعریف سرامیک گام بردارد را سرامیک بنیان می‌دانیم. در حقیقت از مهم‌ترین مؤلفه‌های یک اثر سرامیک بنیان، وابستگی مفاهیم اثر به تعریف و منطق سرامیک حتی بدون حضور فیزیکی آن است. از این‌رو، آثار در این نمایشگاه می‌تواند شامل نقاشی، عکس، مجسمه، چیدمان، هنر اجرا و زمان مبنا باشد.»

سیما افتخاری راد، رجحانه حسینی، حمید سوری، هیربد همت آزاد و مهران هوشیار اعضای شورای سیاست گذاری این نمایشگاه هستند.

نمایشگاه تا سیزدهم مرداد در گالری‌های خانه هنرمندان ایران ادامه خواهد داشت.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 687430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =