نگارخانه صفوی تا ۲۸ تیرماه میزبان ۵۸ اثر از سه نسل هنرمندان نگارگر استان‌های اصفهان، تبریز و مشهد است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایشگاه گروهی نگارگری با نام «نقش نگارین» 58 اثر از 24 هنرمند نگارگر، از سه نسل متفاوت از شهرهای اصفهان، تبریز و مشهد را به نمایش گذاشته است.

این نمایشگاه از اولین نمایشگاه‌هایی است که در اصفهان در حوزه نگارگری با دعوت از هنرمندان شهرهای دیگر و در بخش خصوصی برگزار می­‌گردد. در بیانیه نمایشگاه نقش نگارین می­‌خوانیم:

«نگارگری ایرانی نقشی است نگارین؛ آراسته، خوش آب و رنگ، زینت داده شده و نیکو. نمایشگاه نقش نگارین گردآوری آثار اساتید و هنرمندان از اقصی نقاط ایران زمین است که سیالیتی بین سنت و بارقه‌های نوآوری در قالب سنت و گفتارهای چندآوای دنیای نگارگری را به تصویر می‌کشد. این چندآوایی، ویژگی گفت‌وگویی و مکالمه‌ای به نمایشگاه بخشیده است؛ بطوری که هر نگاره با ویژگی­‌های شخصی، جهان­‌بینی فردی و موضع اجتماعی و فرهنگی هر هنرمند، با دیگر آثار به گفت وگو نشسته است. آثاری که هر کدام بخش­‌های مختلفی از تاریخ ایران را در خیال می­‌پروراند. در این نمایشگاه صدای دیدگاه­‌های متفاوت نسبت به جهان و جهان­بینی ایرانی به گوش می‌­رسد.»

غایات اصلی نمایشگاه وارد کردن آثار نگارگری، گل و مرغ و تشعیر به خانه­‌های ایرانیان است. از این رو، قیمت آثار در این نمایشگاه به نحوی تنظیم شده است که بتواند امکان خرید برای طبقات مختلف اجتماعی را فراهم سازد و جامعه آماری وسیع‌­تری از مخاطبین را در بر می­‌گیرد.

دیگر هدف این نمایشگاه، استعدادیابی و حمایت از هنرمندان جوان و نوظهور است، بطوری که حدود 30 درصد آثاری که در نمایشگاه عرضه شده است از هنرمندان جوانی است که در آثارشان می­توان نکات ظریف و نوآورانه­ای را کشف کرد.

آثار این نمایشگاه شامل نگارگری، گل و مرغ و تشعیر، در مکاتب صفوی و قاجار و سبک‌­هایی چون سبک استاد فرشچیان و یا سبک استاد مصری‌پور و بطور کلی آثار مثنی­‌‌برداری شده تا آثار نوآورانه می­شود.

این نمایشگاه تا 28 تیرماه در نگارخانه خانه صفوی با نمایشگاه گردانی امیر رجایی و شکیبا شریفیان میزبان علاقه‌مندان است.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 687513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =