همایش هیات امناهای دانشگاه های علوم پزشکی بهانه‌ای بود برای حضور شانه به شانه رئیس مجلس که مهمان افتخاری بود و وزیر بهداشت که میزبان مراسم بود. مراسمی که هم شوخی لاریجانی با قاضی‎زاده را در پی داشت و با تقدیر جامعه پزشکان از لاریجانی به پایان رسید.

به گزارش خبرآنلاين، رئيس مجلس در بخشي از سخنان خود از قاضي‎زاده‎هاشمی خواست که در دولت بعد هم حضور داشته باشد و با اشاره به آشنايي دورادورش با وزير بهداشت، گفت: در گذشته آشنایی با وزیر بهداشت نداشتم، حتی ذهنیتم نسبت به وی مثبت نبود ولی خانواده ما با ایشان آشنایی داشت. در جلسه ای که با آقای ناطق نوری داشتیم وزیر بهداشت را دیدم. آقای قاضی زاده هاشمی چشم پزشک است و چشم سیاسیون را عمل می کند. فکر کنم به دلیل همین هم باشد که سیاسیون جایی را خوب نمی‌بینند! شاید به همین دلیل است که وضع سیاسی کشور ما به اینگونه است!

سخنان وي با خنده حضار و حتي آقاي وزير روبرو شد. 
البته لاريجاني در ادامه اين شوخي، تاکيد کرد که «آقای قاضی زاده هاشمی آدم معقول و منطقی است» و ارتباطمان با هم بیشتر شده است.

لاريجاني با ابراز تاسف از اينکه "زندگی سیاسی پرحاشیه ای داریم"، ادامه داد: این زندگی سیاسی پرحاشیه ذهن مسئولان را درگیر کرده، در حالی که ذهن آنها باید بر روی چالش های اقتصادی متمرکز باشد. او با اين مقدمه از برخي رسانه‎‎ها گلايه کرد و گفت: ديروز 
یکی از روزنامه ها نوشته بود که وزرا دست به دامن بهارستان شده اند تا در دولت آینده هم باقی بمانند و عکس من و آقای روحانی را انداخته اند که انگار این دو نفر کار را جفت و جور می کنند؛ این حرف ها واقعی نیست! هیچ وزیری را سراغ ندارم که آمده باشد و چنین درخواستی کرده باشد؛ البته برعکس آن صادق بوده که برخی وزرای موفق این دولت از جمله آقای قاضی زاده هاشمی سراغ ما آمده اند، درخواست کرده اند که در دولت بعدی نباشند که اتفاقا من از ایشان درخواست کردم که در دولت آینده هم بمانند.

رئيس مجلس با تاکيد بر اينکه با هیچ وزیری نسبتی ندارد، افزود: چنین چیزهایی که در رسانه ها می نویسند حرف های نادرستی است و سطح مراودات قوای سه گانه در جمهوری اسلامی هم آنقدر نازل نیست که چنین معاملاتی صورت بگیرد.

البته موضوع سخنراني لاريجاني، اقتصاد ايران در منطقه و جهان بود که طي آن گفت: رتبه ایران در آزادی اقتصادی در منطقه و جهان خوب نیست و نشان دهنده این موضوع است که هنوز نگاه سوسیالیستی بر اقتصاد کشور حاکم است. رتبه ایران در حمایت از سرمایه گذاری از ۲۰ کشور منطقه رتبه ۱۹ و از ۱۳۶ کشور جهان رتبه ۱۱۷ است. این در حالی است که سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی به تصویب رسیده اما متاسفانه اجرا نشده و بخش خصوصی با نشاط وارد نمی شود.

اهم اظهارات رییس مجلس شورای اسلامی را به نقل از خبرگزاری‎های در ادامه می خوانید؛

*{در بررسی شاخص زمان مورد نیاز برای شروع کسب و کار} ایران از ۱۳۸ کشور جهان در رتبه ۸۷ قرار دارد. در مقایسه روند رقابت پذیری اقتصادی در منطقه ایران از ۲۰ کشور منطقه رتبه ۱۳ و از ۱۳۸ کشور جهان در رتبه ۷۶ است. از منظر آزادی اقتصادی رتبه ایران در منطقه از ۲۲ کشور، رتبه ۲۲ است! و از ۱۸۱ کشور جهان رتبه ما ۱۷۴ است. این امر نشان می دهد هنوز نگاه سوسیالیستی بر اقتصاد کشور حاکم است و ما را رها نکرده است.

*از نظر شاخص بیکاری از میان ۱۰ کشور منطقه ایران رتبه نهم و از میان ۱۰۵ کشور جهان رتبه ۹۰ است. روند بیکاری در چهار سال اخیر بدتر نیز شده است. در شاخص نرخ تورم نیز از ۲۴ کشور منطقه در رتبه نوزدهم و در میان ۱۸۹ کشور جهان در رتبه ۱۵۸ قرار داریم. در چهار سال گذشته ۳۰ رتبه جایگاه ایران بهتر شده است.

*وضعیت اقتصادی کشور به تحول نیاز دارد، هزینه های جاری کشور زیاد است و در جایی که می خواهیم سرمایه گذاری کنیم دست تنگ است، بودجه جاری کشور ۹۰ درصد بودجه کشوری را شامل می شود و مجالی برای عمران کشور باقی نمی ماند.

*با این سیر حرکت، ما به سند چشم انداز نخواهیم رسید دیگران نایستاده اند که ما حرکت کنیم، کشورهای دیگر هم در حال حرکت هستند.

*{خطاب به هیات هیات امناهای دانشگاه های علوم پزشکی}چرا در ارتباط با تولید موفق نبوده اید، دانشگاه ها در دنیا با پول نفت اداره نمی شوند بلکه در ارتباط با تولید اداره می شوند.

*تلاش ما این است که سطح درآمد وزارت بهداشت را از مالیات بر ارزش افزوده افزایش دهیم تا درآمد پایه داری داشته باشد.

*تصویر فعلی کشور نشان می دهد که نخبگان باید کشور را با هزینه کمتری اداره کنند و انتظار ما از شما اعضای هیئت امنای دانشگاه ها این است که اگر سال بعد این همایش تکرار شد، گزارش دهید که با اختیاراتی که مجلس به شما داده، چقدر هزینه ها را کاهش داده اید؟ چقدر خلق ثروت کرده اید و چه میزان ارتباط صنعت و دانشگاه را افزایش داده اید؟

 

گفتني است در پايان اين مراسم اعضای هیئت‌امنای دانشگاه‌های علوم پزشکی، از رئیس مجلس به پاس زحمات وی در حمایت تقنینی از پزشکان و حوزه سلامت کشور با اهدای لوحی تقدیر کردند.

27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 690336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    0 0
    سیستم اداری ما برای پیشرفت ساخته نشده است. چشم خود را بر کم کاری ها بسته اید.