۰ نفر
۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳

ایسنا نوشت: پس از ماه‌ها بحث و بررسی درباره کنار رفتن مدیرعامل سابق بنادر و دریانوردی از جایگاه خود، سرانجام عباس آخوندی - وزیر راه و شهرسازی - غروب روز گذشته تصمیم به نهایی کردن جابه‌جایی در این سازمان مهم اقتصادی گرفت.

محمد سعیدنژاد که از ابتدای دولت یازدهم و با کنار رفتن فتح الله صدر با عنوان رییس سازمان بنادر و دریانوردی ایران کار خود را آغاز کرده بود، پس از یک دوره تقریبا چهار ساله به ماموریت خود در این سازمان پایان داد تا محمد راستاد که تاکنون به عنوان معاون دریایی سازمان بنادر فعالیت می‌کرد، جایگزین او شود.

محمد راستاد که در کارنامه خود حضور فعال در بندر بوشهر را دارد و در دو دوره مختلف به عنوان مدیرکل بنادر و دریانوردی این استان فعالیت کرده از امروز به عنوان رییس جدید سازمان بنادر و دریانوردی مشغول به کار خواهد شد.

راستاد در ماه‌های پایانی دولت احمدی نژاد از سمت خود در بنادر و دریانوردی بوشهر کنار رفت و به عنوان مشاور رییس وقت این سازمان فعال شد، اما پس از آغاز به کار دولت یازدهم بار دیگر به عنوان مدیر دریانوردی بوشهر به این استان اعزام شد.

او که در طول سال‌های گذشته سمت معاونت دریایی سازمان بنادر را برعهده داشته، در شرایطی به عنوان رییس جدید این سازمان کار خود را آغاز کرد که با توجه به اجرایی شدن بسیاری از برنامه‌های اقتصادی در چارچوب برجام این سازمان وظایف جدی‌ای را پیش‌روی خود می‌بیند، موضوعی که درحکم رسمی وزیر راه و شهرسازی در انتصاب راستاد نیز مشخص می‌شود.

آخوندی در این متن هشت اولویت مهم دریایی کشور را برشمرده که سازمان بنادر و دریانوردی باید برای آنها نیز برنامه ریزی جدی داشته باشد. نخستین اولویت که از سوی آخوندی به عنوان مهم ترین عامل مطرح شده، تلاش برای وضع و اجرای مقررات به منظور افزایش اطمینان، رفاه، بهبود کیفیت خدمات و حفاظت از حقوق شهروندان است.

در کنار آن بحث ایمنی و استاندارد قوانین در عملیات دریانوردی، حمل و نقل دریایی مبتنی بر آزاد سازی، توسعه رقابت و بیشینه کردن سهم بخش خصوصی و همچنین نقش‌ آفرینی دریا در تسهیل تجارت، توسعه صادرات و افزایش تولید اصلی ترین اولویت‌های این سازمان خواهند بود.

آخوندی درحکم خود بار دیگر به موقعیت استراتژیک ایران در منطقه و آسیا نیز اشاره کرده و دسترسی گسترده کشور به آب‌های آزاد و دریای خزر را علت اهمیت زندگی دریایی در آینده اقتصادی ایران در نظر گرفته است.

آخوندی همچنین از رییس جدید سازمان بنادر و معاون خود خواسته برنامه ریزی‌های دقیق در زمینه‌ی مصرف انرژی، افزایش ایمنی و افزایش بهره‌وری در شرایط حمل و نقل را به وجود آورد تا با استفاده از مدیریت دقیق و راهبری خطوط در بنادر با هماهنگی راه‌آهن امکان حمل و نقل یکپارچه بین دریا و ریل فراهم شود.

افزایش توان ملی در جهت جذب فناوری‌های جدید و استفاده از این فناوری‌ها در صنعت دریایی دو اولویت دیگر وزیر راه و شهرسازی در این حوزه به حساب می‌آید.

وزیر راه و شهرسازی روز گذشته دراحکامی جداگانه سه مسوول دیگر سازمان بنادر را منسوب کرد تا بدین ترتیب هادی حق شناس به عنوان معاون امور دریایی، محمد رضا اله‌یار به عنوان معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی و محمدعلی حسن‌زاده محمدی به عنوان معاون امور بندری و مناطق ویژه از این پس کار خود را برای یک مدت سه ساله آغاز خواهند کرد.

تصمیمات جدید وزیر راه و شهرسازی به خوبی نشان می‌دهد تا آخوندی در برنامه‌های کلان خود تغییر جدی شرایط دریایی ایران را مدنظر دارد و تغییر و تحولات جدید نشان‌دهنده میزان اهمیت این موضوع برای دولت دوازدهم خواهد بود.

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 706506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =