۰ نفر
۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴

ایرنا نوشت: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که بمب افکن های این کشور در عملیات هوایی شبانه روز اخیر 850 تروریست را در دیرالزور کشتند.

رئیس اداره اصلی عملیات ستاد نیروهای مسلح روسیه روز چهارشنبه گفت: واحدهای نیروی هوافضای روسیه در شبانه روز اخیر با بمباران 187 مرکز تروریست ها در منطقه دیرالزور حدود 850 تروریست را کشتند.

ژنرال سرگئی رودسکوی در جمع خبرنگاران افزود: در شبانه روز اخیر همچنین بر اثر بمباران مراکز تروریست ها، 11 تانک، چهار نفربر زرهی، 46 خودرو مجهز به سلاح های سنگین، پنج خمپاره انداز، 20 دستگاه کامیون و 38 انبار مهمات و تسلیحات نابود شد.
آژانس اخبار فدرال روسیه نیز اعلام کرد: به تازگی پنج منطقه در استان دیرالزور در جریان عملیات نیروهای سوریه با پشتیبانی نیروی هوافضای روسیه از کنترل تروریست ها خارج شد.

بخش عمده منطقه دیرالزور در هفته های اخیر از کنترل گروه تروریستی داعش خارج شده است.
محاصره سه ساله محله های غربی و شمال غرب شهر دیرالزور شامل جنینه، الرشدیه، میشیه، جمعیه الزهور و تیپ 137 سه هفته پیش با ورود نیروهای ارتش سوریه و مقاومت به مقر یگان ارتش در غرب این شهر کامل شکسته شد.
استان دیرالزور در شرق سوریه در مرز با عراق و شهر دیرالزور مرکز استان در کرانه رود فرات واقع شده است.
شهر نفت خیز دیرالزور از سال 2014 در محاصره گروه تروریستی تکفیری داعش بود و کمک رسانی به ساکنان این شهر فقط از طریق پرتاب محموله های امدادی توسط هواپیماهای باری صورت می گرفت.

روسیه از هفتم مهرماه سال 94 براساس درخواست دولت سوریه با استقرار ده ها فروند بمب افکن، بالگردهای رزمی، مجموعه های شناسایی در پایگاه هوایی حمیمیم مواضع گروه های تروریستی ضدسوری تحت حمایت گروهی از کشورهای غربی-غربی بویژه داعش و جبهه النصره را زیر بمباران قرار داده است.

اجرای راهبرد چند کشور غربی-عربی ضدسوری به پیشگامی آمریکا که در برگیرنده سرنگونی حکومت بشار اسد در طول شش ماه بود، هر چند شکست خورد، ولی حمایت های اطلاعاتی، مالی و تسلیحانی از دهها گروه تروریستی که همچنان ادامه دارد، سوریه را در حدود شش سال گذشته به ویرانی کشانده، جان دهها هزار غیرنظامی به ویژه زنان و کودکان را گرفته، میلیون ها آواره برجای گذاشته و از سوی دیگر، دامنه این فجایع عراق را نیز در بحران فرو برده است.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =