مهر نوشت: بر اساس توافقی که میان ارتش سوریه و معارضان مسلح ایجاد شده در مقابل خروج غیرنظامیان سوری از فوعه و کفریا، معارضان مسلح و خانواده هایشان می توانند به شمال سوریه منتقل شوند.


به گزارش  شبکه خبری المیادین، توافقی میان دولت سوریه و معارضان مسلح صورت گرفته که بر اساس آن توافق شده در مقابل خروج شماری از غیرنظامیان سوری از کفریا و الفوعه در حومه ادلب، گروهی از خانواده های عناصر گروه های مسلح از منطقه القدم در دمشق منتقل شوند.

بر اساس این خبر معارضان مسلح و خانواده هایشان اگر بخواهند می توانند از منطقه القدم به ادلب در شمال سوریه منتقل شوند و آنهایی هم که نمی خواهند از این منطقه خارج شوند به اوضاعشان رسیدگی خواهد شد.

پیشتر نیز شورای محلی در منطقه القدم که به وسیله معارضان مسلح اداره می شود با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود که توافق های با ارتش سوریه در خصوص مناطق المادنیه، بورسعید و مجموعه صنعتی ایجاد شده است. این شورا اعلام کرده بود که قرار شده هرکدام از نیروهای مسلح و خانواده هایشان که بخواهند می توانند سه شنبه و چهارشنبه هفته آتی به ادلب یا جرابلس در شمال سوریه منتقل شوند.

منطقه «القدم الشریف» یکی از محله های قدیمی دمشق پایتخت سوریه است که در استان دمشق واقع شده و دروازه جنوبی پایتخت به شمار می رود.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 711385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =