به خطر افتادن کاربران ویندوز ۷ با وصله‌های امنیتی ویندوز ۱۰

محقق گوگل به سیاست تولید و توزیع وصله‌های امنیتی مایکروسافت برای ویندوز 10 اعتراض کرد.

 

به گزارش خبرآنلاین، ماتئوس جرچک/ Mateusz Jurczyk محقق مرکز تحقیقات Project Zero وابسته به گوگل ضمن انتقاد از مایکروسافت تاکید کرد همان‌طور که وصله‌های امنیتی برای رفع باگ در ویندوز 10 منتشر می‌شود، باید همین اتفاق برای ویندوز 7 بیفتد که نمی‌افتد.

به عقیده وی این ظلم به کاربران ویندوز 7 است که نباید امنیت سیستم‌شان مانند ویندوز 10 باشد درحالی‌که مایکروسافت همان رفع باگ ویندوز 10 را می تواند برای ویندوز 7 انجام دهد.

به گفته ماتئوس هکرها با استفاده از تکنیک موسوم به Binary diffing دست به آنالیز رفع باگ‌های سیستم زده و از روی آن متوجه باگ روی سیستم عامل به روز نشده می‌شوند و از طریق آن دست به حمله به سیستم های قدیمی می‌زنند.

همه ویندوزها یک کد داشته و به همین خاطر عدم به روز رسانی ویندوز 7 باعث می‌شود تا راه‌های نفوذ در ویندوز 7 باز بماند و هکرها از آن طریق حمله کنند.

هکرها می‌دانند مایکروسافت بعضی مواقع برای جدیدترین نسخه‌ها وصله امنیتی می‌نویسد و سایر نسخه‌ها را رها می‌کند.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 715086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    6 15
    استفاده از لینوکس بهترین کار هستش.
  • انتقاد ناپذیر متعصب A1 ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    0 6
    ویندوز بهترینه و قابل اتتقاد هم نیست هیچکس هم نباید ازش انتقاد کنه خیلی هم عالیه اگر میخواهید انتقاد کنید باید اول یکی سیستم عامل مثل ویندوز بسازید بعد انتقا دکنید خود من کسی که بیاد از ویندوز انتقاد کنه مخصوصا ایرانی ها رو تحمل نمی کنم. اعتقادم بر اینه که نمیشه بهش ایراد گرفت اگر ببینم کسی ایراد میگیره بهش حمله میکنم میگم تو چه کاره ای. البته این تفکرات بنده نبود تفکرات کسانی بود که هر وقت ما از ویندو انتقادی کردیم به ما حمله کردن و این مطالب را بیان کردن لذا ما هم میگوییم ویندوز بهترینه و ادعا هم نکنید نباید انتقاد در جامعه شکل بگیره قطعا ویندوز دیگر نسخه جدید نخواد داد چون بهترینه هر کس هم ادعا داره اول بره یک ویندوز بسازه بعد بیاد ادعا کنه
    • بی نام IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
      1 0
      الان تو چکاره ای ؟