تکمیل آزادراه تهران-شمال بار ترافیکی البرز را کاهش می‌دهد

استاندار البرز با تاکید بر لزوم رفع معارضین در قطعات حوزه استحفاظی البرز برای تکمیل آزاد راه تهران - شما ل گفت: بار ترافیک استان های تهران، قزوین و البرز با تکمیل آزاد راه تهران شمال با کاهش هزار میلیارد صرفه جویی در سوخت و زمان تعدیل خواهد شد.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، دکتر"محمدعلی نجفی"، صبح یکشنبه در جلسه شورای فنی استان که در کارگاه آزاد راه تهران - شمال و با حضور مهندس سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان و جمعی از اعضای شورای فنی برگزار شد، تکالیف استان را برای تکمیل آزاد راه تهران - شمال مورد بررسی قرار داد و گفت: این پروژه به جهت صرفه جویی 1000 میلیارد تومان سوخت و کاهش زمان تردد بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به قیمت بالای مصالح ساخت گغت: فعال شدن چنین پروژه هایی حرکت بزرگی در اقتصاد کشور است.

دکتر نجفی با اشاره به اینکه سهولت مردم در تردد از این آزاده راه مد نظر قرار دارد، ادامه داد: عنایت بنیاد مستضعفان به دغدغه مردم برای تکمیل این مسیر نیز بسیار ارزشمند است.

استاندار البرر با بیان اینکه قطعه اول بخش محدودی از آزاد راه تهران - شمال در البرز قرار دارد گفت: با وجود این امر برای این استان نیز مهم است چرا که البرط محل تردد 14 استان مواصلاتی کشور است.

وی بیان کرد: این آزاد راه بخشی از ترافیک تهران به قزوین را نیز کاهش خواهد داد.

وی با تاکید بر لزوم همکاری کلیه دستگاه های مرتبط اعم از منابع طبیعی،آب منطقه ای و محیط زیست،افزود: در خصوص تکمیل بزرگراه همت و تهران - کرج در جریان سفر دکتر نوبخت بخشی از دغدغه های معارضین طرح و مورد پیگیری قرار گرفت.

استاندار البرز ادامه داد:طرح کمربند شمالی و مسیر کرج _ گلشهر به جد در حال پیگیری است و بار سنگینی را از 14 معبر استان های کشور می کاهد.

وی افزود: باید تلاش شود تا در مدت زمان 8 ماه شاهد پیشرفت بخش های مختلف باشیم.

البرز به جهت قرار گیری در مسیر ۱۴ استان شمال و شمال غربی کشور و نزدیکی به پایتخت به لحاظ تردد خودرویی در ردیف استانهای نخست کشور قرار دارد . قطعه یک آزادراه تهران شمال به طول ۳۲ کیلومتر از تقاطع آزادگان و شهید همت شروع به سه راهی شهرستانک می رسد . با افتتاح این قطعه قسمتی از راه فعلی که از کرج میگذرد حذف و مسیر تهران به شمال حدود ۶۱ کیلومتر کوتاه تر می شود . این پروژه هم اکنون بیش از ۸۵ درصد پیشرفت کار دارد در ابتدای دولت یازدهم ۲۹ درصد پیشرفت داشت.

پروژه تهران -شمال در چهار قطعه پیش بینی شده که قطعه چهار از سال94از مرزن آباد تا کمربندی چالوس زیر بهره برداری رفته است. قطعه اول که مهمترین بخش این پروژه است بخش عمده ای از مسیر را کوتاه می کند از تهران تا شهرستانک می باشد. هزینه قطعه یک دوهزار و 400میلیارد تومان است و در قطعه دوم ازشهرستانک تا پل زنگوله کارگران مشغول به کار هستند. تونل البرز نیز با 6 هزار و 400 متر طول بزرگترین تونل راهی کشور در قطعه دوم بشمار می رود. تونل شرقی نیز درحال اجرا و تونل غربی نیز به مناقصه گذاشته شده است. قطعه دوم این طرح نیز تعیین تکلیف شده و برای قطعه سوم با فایناسر های خارجی مذاکرات در حال انجام است.

این پروژه بین وزارت راه وشهرسازی و بنیاد مستضعفان به نمایندگی از دولت است که مجری آن بنیاد مستضعفان می باشد. بنیاد مستضعفان مجری 50 درصد این پروژه است. قطعه اول این طرح در 33 کیلومتر با 85/5 کیلومتر پیشرفت همراه بوده است. قطعه دوم 22 کیلومتر،قطعه سوم 46 کیلومتر و قطعه چهارم 20 کیلومتر می باشد. تونل البرز با 6 هزار و 400 متر،عمده حفاری ها را داشته است و کمتر از 1000 متر از حفاری های آن باقی مانده است. این پروژه در 185 جبهه آزاد راه و با هزار و 375 دستگاه ماشین آلات در حال تکمیل است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 724387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
    10 2
    فقط اين بزرگراهها زماني افتتاح مي شوند كه ديگر كارايي نخواهند داشت
  • بی نام IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
    2 1
    تاثیر چندانی نخواهد داشت بخش قابل ملاحظه ترافیک اتوبان تهران و کرج متعلق به خودرو افرادیه که محل کارشان تهران و محل زندگیشان کرجه و مجبور به تردد از همین مسیر هستند. ضمن این که این مسیر تنها راه مواصلاتی تهران به استانهای غربی و شمال غربی هست و برای همین همیشه پرترافیکه