ایرنا نوشت: یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در آغاز نشست فصلی شورای حکام آژانس گفت: تعهدات مرتبط با هسته ای ایران تحت برجام در حال اجرا هستند.

آمانو در سخنرانی خود در آغاز نشست شورای حکام گفت: من در تاریخ 29 اکتبر برای گفت وگو با رئیس جمهور روحانی و سایر مقامات دولتی به ایران سفر کردم. من (در این سفر) بر اجرای کامل تعهدات مرتبط با هسته ای تحت برنامه جامع اقدام مشترک توسط ایران تاکید کردم.

آمانو افزود: من همچنین ایران را تشویق کردم که پروتکل الحاقی به توافق پادمانی که این کشور هم اکنون بطور موقتی اجرا می کند را تصویب کند.

مدیر کل آژانس ادامه داد: همانطور که گزارش تازه من درباره راستی آزمایی و نظارت در ایران ذیل قطعنامه 2231 شورای امنیت نشان می دهد، آژانس به تایید و نظارت بر اجرای تعهدات مرتبط با هسته ای ایران تحت برجام ادامه می دهد. تعهدات مرتبط با هسته ای ایران تحت برجام در حال اجرا شدن هستند.

آمانو افزود: آژانس همچنان به تایید عدم انحراف مواد هسته ای اعلام شده ایران طبق توافق پادمانی، ادامه می دهد. ارزیابی ها در ارتباط با فقدان مواد و فعالیتهای هسته ای اعلام نشده در ایران ادامه دارد.

وی در پایان تاکید کرد: آژانس تا امروز به تمام مکانهایی که نیاز به بازدید داشته ایم دسترسی داشته است.

به گزارش ایرنا، نشست فصلی شورای حکام آژانس از ساعت 10 و 30 دقیقه صبح امروز به وقت محلی (13 به وقت تهران) پشت درهای بسته و با سخنرانی «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس آغاز شد.

بررسی تازه ترین گزارش آژانس درباره نظارت و راستی آزمایی در جمهوری اسلامی ایران ذیل قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل، بررسی گزارش کمیته کمک ها و همکاری های فنی، اجرای پادمان ها در جمهوری دمکراتیک خلق کره و سایر موضوعات راستی آزمایی هسته ای از جمله محورهای بحث و گفتگو در نشست شورای حکام در روزهای پنجشنبه و جمعه است.

آمانو ساعت 14و 30 دقیقه (17 به وقت تهران) در یک کنفرانس خبری به پرسش های خبرنگاران نیز پاسخ خواهد داد.

جلسه کمیته همکاری های فنی شورای حکام آژانس از روز دوشنبه این هفته آغاز شد و با نشست ماه نوامبر شورای حکام در روزهای پنجشنبه و جمعه ادامه می یابد. در جلسه روز پنجشنبه موضوع برجام هم مطرح خواهد شد و 'رضا نجفی' سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز سخنرانی می کند.

 آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه گذشته 13 نوامبر (22 آبان) با انتشار گزارش جدید فصلی برای نهمین بار پایبندی ایران را به تمامی شروط توافق هسته ای از جمله در خصوص میزان ذخیره آب سنگین، سطح غنی سازی و موجود اورانیوم غنی شده، اعلام کرد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =