هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران –مبارک که شهریور سال آینده برگزار می‌شود، فراخوان داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فراخوان هفدهمین جشنواره بین‌المللی تهران-مبارک که در بخش‌های صحنه‌ای، عروسکی ایران، عروسکی ملل، فضای باز، تجربه و ... برگزار می‌شود، منتشر شد.

مرضیه برومند، دبیر جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک در مقدمه فراخوان این جشنواره آورده است: «يك دنيا حرف خوب براى گفتن داريم، مي‌خواهيم از عشق بگوييم، از نيكى و زيبايى، از صلح و آرامش و امنيت و آزادى براى همه انسانها، مي‌خواهيم از اميد بگوييم و از شادى و از آسمانى آبى براى كودكان سراسر جهان. باز مي‌خواهيم گرد هم بياييم و به يارى عروسكها روياها و آرزوهايمان از جهان هستى را در قالب نمايش با يكديگر سهيم شويم، هفدهمين جشنواره بين‌المللى نمايش عروسكى تهران - مبارك، بر همه شما فرزندان خوبم مبارك باشد.»

دوره هفدهم جشنواره عروسکی با رویکرد توجه به عنصر نوآوری و شگفتی به عنوان ویژگی نمایش عروسکی، توجه به مخاطب به عنوان یکی از ارکان اصلی هنر نمایش و توجه ويژه به ساختار درست و منسجم و وجوه دراماتيك نمايشنامه برگزار خواهد شد.

این جشنواره شامل بخش‌های نمایش صحنه‌ای، نمایش عروسکی ایران در دو شاخه ویژه مخاطبان بزرگسال و ویژه مخاطب کودک، نوجوان و خانواده، بخش نمایش عروسکی ملل، نمایش عروسکی فضای باز، تجربه (نوآوری و تفاوت)، نمایشگاه عروسک، پژوهش و آموزش خواهد بود.

مطابق فراخوان هنرمندان تئاتر و تئاتر عروسکی تا اول بهمن ماه 1396 فرصت دارند تا طرح و ایده یا نمایشنامه همچنین طرح عروسک‌ها و اسکیس صحنه خود را به همراه فرم تکمیل شده تقاضای حضور در بخش صحنه‌ای به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

اعلام نتایج این بخش 25 بهمن خواهد بود و ارزیابی اولیه آثار این بخش 15 اردیبهشت 97 انجام می‌شود.

مهلت ارسال طرح و ایده به بخش عروسکی فضای باز 15 اسفند و مهلت ارسال طرح و ایده برای بخش تجربه 20 اردیبهشت 1397 اعلام شده است.

هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک از یکم تا هفتم شهریور 1397 در تهران برگزار می‌شود.

57244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =