با اطمینان سرمایه زندگی را حفظ کنیم!

ایران جزو ۱۰ کشور زلزله‌خیز جهان است. از میان ۴۰ نوع بلایای طبیعی، ۳۱ نوع آن در ایران محقق می‌شود.

آخرین گزارش منتشر شده در جهان بیانگر این است که ایران با ۲۳۵ حادثه طبیعی و فنی طی ۴۲ سال گذشته، دهمین کشور حادثه‌خیز جهان شناخته شده است. اخیرا کشور ما تقریبا هر 10 سال یک زلزله 6 ریشتری را تجربه کرده است. زلزله‌های بزرگی در سال‌‎های گذشته از بم تا رودبار و از طبس تا کرمانشاه و پایتخت و ... را لرزانده است. با اینکه سعی شده است تا آئین‌نامه و ضوابط خاصی برای ساخت و ساز و مقاوم نمودن ساختمان‌ها تدوین گردد، لیکن تا کنون به صورت قطعی راه حل این موضوع قرار نگرفته است.

بیمه سامان

معمولا در کشور ما بحث زلزله و مقابله با آن و جبران خسارت‌های ناشی از آن زمانی داغ می‌شود که زلزله‌ای بزرگ با تلفات زیاد رخ دهد، اما همیشه این تب خیلی زود فروکش میکند و همه چیز را فراموش می‌کنیم و تا زلزله بعدی، ما میمانیم و خرابی‌ها و خسارات به جا مانده و ساختمان‌های غیر مقاوم و ترسی همیشگی از زلزله! و از دست رفتن سرمایه زندگی ما.

در کشورهای پیشرفته، زلزله دیگر بلای طبیعی ویرانگری نیست، زیرا با بررسی و مقاوم‌سازی ساختمان‌ها و تکنولوژی پیشرفته ساخت و ساز در مناطق زلزله خیز، تا حد زیادی از خسارت‌های زلزله جلوگیری کردند. در کنار این موضوع، بیمه زلزله در کشورهای پیشرفته موضوع کاملا جا افتاده‌ای است و نگرانی از بابت جبران خسارات ناشی از بلایای طبیعی بسیار کمرنگ است.

درست است که بیمه نمی‌تواند خسارت‌های ناشی از دست رفتن اعضای خانواده و عزیزان را جبران نماید، لیکن با برنامه ریزی صحیح در مورد هزینه‌های احتمالی می‌تواند گزینه مناسبی به منظور نجات خانواده از شرایط ناشی از دست دادن قطب درآمد خانواده ( پدر و یا مادر ) برای بازماندگان باشد.

متاسفانه ما هنوز بیمه را به عنوان یک ضرورت نپذیرفته‌ایم، هر چند که شرکت‌های بیمه‌ای با شیوه‌های مختلف تبلیغاتی، سعی در رواج این فرهنگ و آگاه کردن مردم از ضرورت بیمه شدن دارند، هنوز این تبلیغات نتوانسته توجه مردم را به بیمه جلب کند و تنها پس از هر زلزله، مردم نسبت به بیمه شدن و دریافت خسارات بوجود آمده، توجه نشان می‌دهند و علی‌رغم تبلیغات صورت گرفته اکثر ما از نرخ‌ها و قیمت‌های ناچیز بیمه زلزله و پوشش‌های بسیار زیاد و کاربردی این محصول بیمه‌ای، آگاهی نداریم.

امروز ما می‌توانیم با هزینه‌ای بسیار مناسب با مراجعه به شعب و نمايندگی های بیمه سامان در سراسر کشور، به خرید بیمه زلزله سامان که جزو پوشش‌های بیمه خانه امن سامان است، اقدام کنیم. می‌توانیم در صورت وقوع زلزله بدون دغدغه و با اطمینان با خسارت‌های احتمالی واردشده به منزل و کارگاه و کارخانه‌ها، روبرو شویم.

همچنين بیمه سامان در جهت خدمت رسانی به هموطنان عزیز در یک طرح بسیار جذاب امکان خرید آنلاین و صدور آنی بیمه زلزله، بدون نیاز به مراجعه و بازدید را از طریق وبسایت این شرکت به نشانی www.si24.ir فراهم کرده است.

با بیمه خانه امن سامان، آرامش در خانه شماست.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747567