تاکید فرماندار بانه بر لزوم گسترش مشارکت اجتماعی نخبگان

فرماندار شهرستان بانه بر ضرورت آسیب شناسی و کالبد شکافی مسایل فرهنگی و اجتماعی و تلاش برای حفظ و احیای فرهنگ اصیل و غنی اسلامی - ایرانی مردم این خطه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از بانه، محمد فلاحی در جمع مدیران عامل انجمن های مردم نهاد شهرستان بانه، نقش نخبگان، فعالان مدنی و انجمن های مردمی را در این باره یادآور شد و خاطر نشان کرد: «توسعه فرهنگی مجموعه ای از فرآیندهاست که با همکاری مردم و نهادهای فرهنگی شکل می گیرد و ایجادبسترهای توسعه فرهنگی، وظیفه مسؤلان، تک تک افراد جامعه و نهادهای مدنی است».
فرماندار بانه از جمله آسیب های موجود در این شهرستان را کم توجهی به موضوعات اساسی شهرستان ذکر کرد و افزود: «در مقابل، افرادی مسایل حاشیه ای را جهت تأمین منافع خود به ناحق به عنوان دغدغه اصلی مردم معرفی نموده اند که این امر مشکلاتی را در مسیر حرکت شهرستان به سمت توسعه و تولید و تجارت قانونمند ایجاد کرده است».
فلاحی افزود: «فعالیت های عمرانی و آبادانی، یکی از الزامات توسعه است، اما به تنهایی کامل نیست، بلکه تسهیل کننده رفاه در جامعه است؛ از این رو مفهوم توسعه در ذهن و رویکرد افراد نهفته است و در صورتی که توسعه به دغدغه ذهنی و فکر غالب در جامعه و تشکل های مردمی تبدیل نشود، پروژه های عمرانی به تنهایی توسعه پایدار و ایده آل را محقق نخواهد کرد».
فرماندار شهرستان بانه با اشاره به اینکه ماهیت انجمن های مردمی غیر انتفاعی است و ضرورت دارد تا هر انجمن متناسب با شرح وظایف مندرج اساسنانه آن فعالیت نماید، تصریح کرد: «نگاه دولت به انجمن ها نگاه ابزاری نیست، بلکه هدف اصلی، کمک به حل مشکلات و معضلات جامعه از طریق آگاهی بخشی، حرکت بر مدار قانون و ایجاد انگیزه پیشرفت و پویایی در افراد جامعه است».

در ادامه این نشست مدیران عامل و نمایندگان انجمن های مردمی هم به بیان دغدغه های خود پرداختند.
بهره گیری از ظرفیت انجمن های مردمی به عنوان سرمایه های انسانی جامعه، تأثیرگذاری و ایفای نقش مؤثر در حوزه آسیب های اجتماعی، آگاه سازی به عنوان نیاز مستمر جامعه، غیر انتفاعی بودن فعالیت انجمن ها و ضرورت ارتباط دائمی و نزدیک انجمن ها با ادارات و نهادهای دولتی، مهم ترین مسایل مورد بحث در این نشست بود.
گفتنی است هم اکنون 21 انجمن مردم نهاد در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، هنری، ادبی، زیست محیطی و ... در شهرستان بانه فعالیت می کنند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =